Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albumindelningen vill inte som jag vill!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå alla Iphonare, nu är det så att jag skaffade nyligen Iphone 4 efter att ha haft en gammal 3G ett bra tag. Det är så att jag har massa blandade låtar som jag delat in i ett eget album som jag kallar ''Björns mix'', alla namn på artister och sådant är som det ska och alla låtarna har ''Björns mix'' som albumnamn. Problemet är att när jag går in på ipoden och går in på album och slumpmässig låt från ''Björns mix'' så får jag upp bara just den låten. Vill ju ha hela albumets låtar på rad så jag slipper fippla ihjäl mig.. Drygt att göra spellistor varje gång man lägger in nån ny låt också. Detta gick hur bra som helst innan det blev ios4, så varför har dom förstört det nu för?

Jag förstår inte varför det är mindre jobbigt att skriva in ett album på en låt än att slänga in en låt i en playlist som heter Björns mix...
Jag skulle säga att det går bra mycket fortare att dra in ett spår och släppa det över vald playlist än att markera spåret/n och skriva in ett eget albumnamn..

Jag är inte helt med på vad som händer, får du med alla låtar men det alltid är samma som bara shufflas i början eller?
Du behöver ju inte göra en ny playlist varje gång du ska ha en till låt, du lägger ju in en ny låt i en befintlig playlist eller hur?
Skulle du vilja förklara lite mer hur ditt problem ter sig?
Ha det!

Jo när jag förut gick in på artister/album och valde en låt från den samlingen så fick jag alltid ändå upp listan med alla låtar från ''Björns mix'' till skillnad från nu när jag bara får upp låten/låtarna från bara den enskilda artisten jag valt

Varför gör du inte "Björns mix" som en spellista i stället? Tycker bara att det verkar jobbigt att hålla på och byta albumnamn på de låtar man för tillfället vill ha i sin blandning.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 16:50

Om det fungerade förut så var det en bug. Skapa en spellista som du alltid synkroniserar. Färdigt.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-01 22:41

Kan det vara något med "part of a collection" eller hur det nu står bland infon på en låt? Jag tror att alla dina låtar i Björns mix måste ha JA på den biten för att det skall bli som du vill. Tror jag.

-Jimmy

1
Bevaka tråden