Köpa iMac eller vänta på prissänkning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-23 12:47

Hejsan, går i tankar om att köpa en ny iMac men nu när man ser att MB, MB Air och MBP sjunkit i pris finns det väl risk att även iMacen blir lite billigare framöver, eller gäller detta bara de bärbara datorerna tro?

Hade tänkt köpa 21,5 tummaren med 3,06ghz processorn.

De bärbara och stationära och uppdateringarna av dem brukar inte ske samtidigt...
Du kan ju kolla sidor liknande denna: Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Dustin säljer ju förra modellen som är i stort sett samma förutom inget ljud från displayport ingen i3 proc men 1tb hårddisk istället för 9995kr

Kommer själv beställa en.

LED-display är i alla fall för mig en rätt viktig faktor..

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-25 00:53

Jo buyers guide är ju bra men sänkningarna beror väl främst på den låga dollarkursen och är ingen uppdatering i sig från Apple, rätta mig om jag har fel

EDIT: pröjsar gärna nån tusing mer för nyaste modellen, när nästa kommer kommer den säkerligen inte kännas uråldrig lika snabbt, sen får jag ju studentrabatt då jag har mecenatkort

Om det är låg dollarkurs så borde ju alla datorer har sjunkit med samma procent?

Det är LED-display i den från Dustin med vad jag fattat.
Skriv gärna vart du hittar att den inte kör med LED

Beklagar, förstod det som att du menade 20-tummaren och inte 21,5.
Då är det ju fortfarande ganska värt

Ursprungligen av ArnoldK:

Hejsan, går i tankar om att köpa en ny iMac men nu när man ser att MB, MB Air och MBP sjunkit i pris finns det väl risk att även iMacen blir lite billigare framöver, eller gäller detta bara de bärbara datorerna tro?

Hade tänkt köpa 21,5 tummaren med 3,06ghz processorn.

Jag går i samma tankar som dig. Har ställt in siktet på en iMac 21.5", den dyrare av dessa två, och skulle den gå ner någon tusenlapp inom en snar framtid så vore ju det tacksamt såklart!

Men nu vet man väl inte ens OM den kommer gå ner i pris? Men som du säger, med tanke på att andra produkter har fått priset reducerat, så kan man ju tycka att det kommer hända iMacsen också. Skulle ju kännas surt om man går och köper den och så veckan efter kommer prissänkningen...

1
Bevaka tråden