AAPL når $315

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville mest se det som en fet rubrik här på 99.se och tyckte det passade bra under köpa och äga....

Skall bli spännande att se vad som händer på måndag, för att inte säga tisdag.

Good Times!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-16 09:33

Jag känner mig förvirrad...

Jag tycker det känns dyrt att köpa mer AAPL på $315. Men jag har inte lust att sälja ännu.

Är $315 köp eller säljläge?

Kan man hoppas på en rejäl dip?

Tja...

På måndag är sista dagen innan rapport, som kommer efter måndagens reguljära handel (kl. 16 lokal tid).

Allt pekar på en stark rapport. Eller rättare: alla vet att det kommer en stark rapport, men hur stark?

Med tanke på hur aggressivt man köpt sig in i aktien ända upp till och med fredagens utökade handel, så är förväntningarna rätt höga.

Men nånstans här är ju knivsudden. Man kan "chansa" lite och stanna kvar och hoppas att Apple överraskar även de som redan tror att det går bra. Då kan ju aktien hoppa $10-15 till.

Eller så kan man spela säkert och avvakta sista inköpningen på måndag och sen sälja av och låta brickorna falla som de vill efter rapport. Då får man helt enkelt ha tålamod och strunta i om aktien till och med sticker 20 dollar. Fördelen är att man ju är likvid efter nästa korrigering, som garanterat kommer strax efter rapport.

Den kommande starka rapporten är alltså redan inbakad i $315, men en "ah, fan... sååå bra trodde jag inte"-rapport, kan ju pressa kursen lite till.

Jag tror många fortfarande försöker få grepp om exakt hur stark den nya App-marknaden är och iOS långsiktiga betydelse- även i ljus av aktuella konkurrenter.

Personligen har jag inget emot att ligga kvar över rapport. Jag hoppas på några dollar till innan jag säljer och låter kapitalet svalna lite. Skulle rapporten dämpa entusiasmen kan man ju bara ligga kvar och vara lång (min egentliga position).

Men vad som än händer så kommer det ju att vara en ögonblicklig kursförändring....

Spännande!

Runt 1994/95 funderade jag på att köpa för £1000 men gjorde aldrig det...

Inte mitt bästa beslut någonsin. :o/

LCR

Ursprungligen av LCR:

LCR

Det är som sportkalendern i Tillbaka till framtiden. Man vill åka tillbaka 15 år och köpa appleaktier.

Ursprungligen av Orabidoo:

Det är som sportkalendern i Tillbaka till framtiden. Man vill åka tillbaka 15 år och köpa appleaktier.

Och hur tror du Apple står sig om 15 år? Eller 10 år? Eller 5 år?

Det är idag du investerar baserat på den övertygelsen....

• Medlem
  • Höganäs
  • 2010-10-17 22:56
Ursprungligen av LCR:

LCR

Samma här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 23:32

Jag köpte 2400 aktier våren 2009 när de låg under 100$. Jag tänker inte sälja än på ett tag.

• Medlem
  • Hjo
  • 2010-10-18 07:15
Ursprungligen av marf:

Jag köpte 2400 aktier våren 2009 när de låg under 100$. Jag tänker inte sälja än på ett tag.

Nej, det känns inte bra att sälja dom så länge man inte behöver pengarna, sitter i ungefär samma sits som du fast jag var tidig och fick dom för $7 i dec 2002...

Skön beslutsångest, ska jag vänta lite till...gissa om jag följer alla nyheter som påverkar Apple...å andra sidan har jag ju bra fallhöjd...:$

1
Bevaka tråden