Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordsbelysningen fungerar inte efter vila

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-10-15 10:56

Hej alla jag har en macbook pro 15" i7 och har problem med min tangentbord´s belysning ibland när jag startar datorn eller går tillbaka från sov läge så funkar inte belysningen och jag kan inte slå på den

Flyttade tråden till rätt underforum. Var vänliga tänk på var ni placerar era trådar.

/Mod

Tänk också på att sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

Jag har satt en ny rubrik på tråden nu.

/Mod

Och så glömmer vi bort nedanstående fråga. Jag lämnar dock kvar den till andra som kanske upplever samma "problem". Lösningen: Apple har tydligen en standardinställning under System Preferences och Keyboard där man hittar 'Automatically illuminate keyboard in low light'. Bockar man ur den så fungerar det exakt när man vill, så länge det inte föreligger ett hårdvarufel så klart!
------

Jag har samma problem som trådskaparen, men det har uppstått idag.

När jag lämnade datorn tidigare idag så fungerade bakgrundsbelysningen alldeles perfekt. Därefter har den stått i vila och nu när jag kommer hem och fäller upp locket så fungerar det inte.

Jag har återställt PRAM och hållit nere påslagningsknappen vid uppstart (tips ur annan tråd!). Inget av detta fungerar. När jag försöker att aktivera belysningen så får jag bara upp en liten ruta på skärmen och längst ner i den är det ett "stopptecken". Är det bara att lämna in datorn nu eller finns det några andra tips?

Mycket tråkigt att det är den första gång som jag har något som helst problem med en Mac. Aldrig haft ens ett tecken på sådant i tidigare Macbook samt Mac Mini. Aktuell dator med problemet är en Macbook Pro 13" (Late 2011) som kör 10.7.2.

Senast redigerat 2012-01-22 11:59
1
Bevaka tråden