Köpa 13" eller 15" MBP?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-10-13 13:56

Vilken ska jag välja, måste bestämma mig idag.
Hade 13" innan, den är kanon, men skärmen var lite futtig. Har ingen stationär. Tänkte använda den som Mediacenter med Plex9, iphoto, imovie kanske. Och kanske SC2 om nån av dessa klarar det. Om jag kör 15" vill jag nog ha hi-res och anti glare.

Vad tycker ni. Overkill med 15 eller väl rustad för framtiden?

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 14:31

Jag kör 13" och skulle aldrig någonsin byta till större..

Då kom jag från 22" och saknar absolut ingenting.

Det beror helt på dina krav och hur du kommer använda den.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-13 16:18

Jag kör 15" och önskar att jag skaffat 13" då jag hemma inte är i behov av större och på jobbet alltid kör med extern skärm.

jag gillar helt klart 15" bättre än 13". Skärmen på 15" e grym om man kör med HiRes, puls att datorn e mer upp to date än vad 13" är. Visst den e dyrare men den kommer att "hålla" bättre i längden.

Lycka till med köpet

Har flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

Jag tycker 13" är alldeles för litet... Sitter med MBP 17" och är hur nöjd som helst, kan multi-taska med olika dokument/appar samtidigt otroligt smidigt... (och JA jag använder Exposé)

Skulle aldrig byta till mindre än 15", att inte kunna ha ordentlig överblick över ett Pages dokument har irriterat mig väldigt mycket på andras så som min brors fd. 13" tills han också bytte till 17".

That's my opinion

Har 13" nu, har prioriterat bärbarheten, samt haft en rejäl extern skärm. Men tänker byta till 15 eller 17 då jag skaffat en iPad som klarar ca 98% av det bärbara jag gjorde med min 13", samt fått tillökning i familjen och då ryker arbetsrum samt möjlighet till extern skärm. Så mitt råd är, ska du bära runt mycket, kör på 13. Ska du ha den som ersättning för en stationär och inte släpa runt på den i någon större utsträckning, kör på något större.

Jag skulle mer välja utifrån vilken prestanda man vill ha. Jättestor skillnad på 15 och 13 är det i min åsikt inte. Jag köpte nyligen en 13" och jag tycker den är helt perfekt. Bärbar och man kan göra allt med den skärmen utan att tycka det är jobbigt. (speciellt med spaces också).

Sen när man är hemma är det ju bara koppla den till en större skärm, det tycker jag är en självklarhet, skärmar är ju inte så dyra nuförtiden.

Så vill du bara ha dualcore så gå på en 13", jag tycker inte skärmen känns liten. Är du ute efter bättre prestanda köp 15", men då måste du ju betala mycket mer.

edit: okej, tråden var visst lite gammal

1
Bevaka tråden