Sprucken högtalare iPhone 4 från UK

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-12 20:33

Hejsan!

Köpte som många andra min telefon via borderlinx. Nu verkar det som att den högra högtalaren i botten på telefonen har spruckit. Det knastrar väldigt mycket och är otroligt diskant när det ringer.

Är definitivt inte vattenskadad, och jag har inte tappat den. Så det är ett garantifel.

Men vart bör jag lämna den för reparation? Vill helst inte skicka den till england eftersom jag förmodligen får betala frakt etc då. Vill inte betala ett öre för garantifel.

Är det någon skillnad på garantin om den är importerad? I vilken apple-butik lämnar jag den?

Axel

Ring eller maila företaget Anovo i Sverige.. dra en googling så får du fram nummer.. De är dem som reparerar alla iphone i Sverige.

Du har världsgaranti så de lagar den åt dig.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Ring eller maila företaget Anovo i Sverige.. dra en googling så får du fram nummer.. De är dem som reparerar alla iphone i Sverige.

Fel. iPhone hanteras (inget företag reparerar telefonerna) även av LAN-Master i Stockholm om man har en iPhone som är såld tillsammans med ett abbonemang från Telia. Det kan vara värt att poängtera för forumets besökare om tråden hittas genom sökresultat.
Jag är osäker på om LAN-Master även tar telefoner som inte köpts med Telia.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Fel. iPhone hanteras (inget företag reparerar telefonerna) även av LAN-Master i Stockholm om man har en iPhone som är såld tillsammans med ett abbonemang från Telia. Det kan vara värt att poängtera för forumets besökare om tråden hittas genom sökresultat.

Jag vet att iPhone inte repareras, man får utbytesenheter, same shit different name om du frågar mig då du får oftast får en renoverad iPhone tillbaka.

Så menar du att Anovo inte "reparerar" iPhone, och istället LAN-Master ?? Hur vet du det? iPhone 3G och 3Gs service hanteras/des av Anovo.

Lan-Master tar hand om utländska iPhones eller iPhones man köpt via Telia (i Sverige). Har man köpt av Telenor/Tele2/3 mfl får man kontakta respektive operatör om man får problem.

Ursprungligen av sirsnurre:

Lan-Master tar hand om utländska iPhones eller iPhones man köpt via Telia (i Sverige). Har man köpt av Telenor/Tele2/3 mfl får man kontakta respektive operatör om man får problem.

Vi pratar väl om iPhone 4? Vän lämnade in 3Gs för 1 månad sen, Telia, skickades till Anovo...

Vi pratar väl om iPhone 4? Vän lämnade in 3Gs för 1 månad sen, Telia, skickades till Anovo...

Enligt uppgift via telefon så tar de emot iPhone 3Gs också. Men lämnar man in den via Telia så kommer den att skickas till Anovo automatiskt. Du måste själv ta kontakt med LAN-Master om du vill använda deras tjänster. Det är väl också värt att nämna att de har 4-timmar-service på iPhone som har avtal med Telia.

Enligt uppgift via telefon så tar de emot iPhone 3Gs också. Men lämnar man in den via Telia så kommer den att skickas till Anovo automatiskt. Du måste själv ta kontakt med LAN-Master om du vill använda deras tjänster. Det är väl också värt att nämna att de har 4-timmar-service på iPhone som har avtal med Telia.

Sedär! Gillar verkligen inte Anovo, skönt att man har möjligheten att välja!

Ursprungligen av Axel M:

Hejsan!

Köpte som många andra min telefon via borderlinx. Nu verkar det som att den högra högtalaren i botten på telefonen har spruckit. Det knastrar väldigt mycket och är otroligt diskant när det ringer.

Är definitivt inte vattenskadad, och jag har inte tappat den. Så det är ett garantifel.

Men vart bör jag lämna den för reparation? Vill helst inte skicka den till england eftersom jag förmodligen får betala frakt etc då. Vill inte betala ett öre för garantifel.

Är det någon skillnad på garantin om den är importerad? I vilken apple-butik lämnar jag den?

Axel

"Den högra högtalaren".
Det finns väl bara en högtalare och en mikrofon?

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 21:32
Ursprungligen av Axel M:

Hejsan!

Axel

Har du återställt utan backup för att se så det inte är mjukvarufel?

Du kan lämna in din UK-köpta i Sverige, sök på forumet och du skall finna.

Nja, inom europa-garanti.

Ursprungligen av zappee:

Nja, inom europa-garanti.

Bad en vän som äger en Phonehouse butik från Anovo vad de säger om HongKong iPhones.. De sa att de inte var några problem att laga på garanti.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 22:12

Bad en vän som äger en Phonehouse butik från Anovo vad de säger om HongKong iPhones.. De sa att de inte var några problem att laga på garanti.

I så fall för att de är snälla, EU ställde krav på Apple om telefoner köpta inom EU. Inget annat.

Ursprungligen av zappee:

I så fall för att de är snälla, EU ställde krav på Apple om telefoner köpta inom EU. Inget annat.

Okej, köper en i HK över nyår... Skulle de inte ta emot den i Sverige så får jag väl skicka med pappa den, han pendlar HK - Sverige så no probs för mig

Ursprungligen av Axel M:

Du kommer i vilket fall att få betala frakt för att skicka telefonen till Anovo. Alternativt om du bor i Stockholmsområdet så kanske LAN-Master har möjlighet att hantera detta ärende. Ring och kolla.

För övrigt så repareras inte din telefon. Är det ett garantiärende så får du en refurbished eller en swap som ersättningsenhet.

1
Bevaka tråden