Telia lämnar ut iPhone 4 som ersättning för trasig 3Gs

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vän till mig lämnade in sin mobil, tog över en månad och överklagade sedan service beskedet.

Tror att många kommer gilla läsningen så delar därför med mig av den här på 99.se

Fairshopping.se

Ursprungligen av wilhelmsson:

Telia ger ut iPhone 4 istället för 3Gs

Kul att se att Fairshopping har effekt.

Men hur vet du att det blir en iPhone 4 han kommer att få? Han kanske får en ny 3Gs.

Det är bara en timme sedan "Rambo" skrev sitt svar på Fairshopping, och där står ingenting om iPhone 4. Där står bara att han ska få en ny telefon.

Rambo (that's his real name) är en av mina närmaste vänner.
Han kommer få en ny iPhone 4 som kompensation. SAMT en renoverad iPhone 4 istället för 3Gs'n som var inne på lagning och månadsavgiften tillbaka.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-12 23:32

Så du menar att hans gamla 3GS som var repig och med en del sprickor och nästan 1 år gammal nu byts ut mot 1 NY iPhone 4 och en refurbished iPhone 4 för att han la ett inlägg på fairshopping?

Ursäkta min misstro då jag varken känner dig eller "rambo" men detta låter lika troligt som att tomten kommer i min skorsten på julafton..

Det handlar väl inte bara om att han la ut ett inlägg på fairshopping... Han har ju givetvis pratat med Telia över telefon och via KO, han har en stor koncern bakom sig som ger det hela mer tyngd. Klart inte Telia vill förlora en stor kund ?

Tomten kommer förmodligen ner ur skorstenen iår för dig då hans riktiga namn ÄR Rambo och detta är en true story. Varför skulle jag annars länkat den ?

Behöver inte förklara mig mer, ville bara visa alla ett exempel på där Telia gett vika och varit generösa gentemot sina kunder.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 09:19

...detta är en true story. Varför skulle jag annars länkat den ?

Varför du annars skulle länkat den?

Jadu, hela internet är fullt av lögner och lurendrejare, jag kallar inte dig något utav det utan vill gärna se något bevis som kan styrka det du säger eftersom jag tycker personligen att det låter helt orimligt att han skulle bli ersatt med 2 st iPhone 4 när det ändå finns risk att hans telefon faktiskt är utsatt för yttre skada.

Senast redigerat 2010-10-15 23:12
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-13 08:11

Vet ni vad? Vi inväntar Rambos nästa rapport på Fairshopping där han själv på något sätt vederlägger att han faktiskt fick 1+1 iPhone 4 av/via Telias Kundsupport. Just nu så ställer jag mig också till den skaran som är lite skeptiska till wilhelmssons uppgifter då det inte går att utläsa något om specifik modell eller att det är 1+1:

Citat:

Något som gått fel har nog aldrig justerats så snabbt. Tack Fairshopping.se och ett oerhört stort TACK för Telias hantering av mitt bekymmer. Har under dagen blivit kontaktad av en väldigt trevlig man som är ansvarig för VaruService på Telia. Han förklarade hur genuint ledsna de var att en sådan brist i rutin kunnat ske och kommer kompensera abonnemangskostnaderna samt skicka en ny iPhone-mobil till mig direkt så att jag kommer igång med mitt jobb. Än igen, stort tack, den bristande servicen jag fått ta del av under denna månad är bara ett minne blott när personer med hög kompetens påvisar hur Telia bryr sig om sina konsumenter. Med bästa hälsningar, Rambo

Men vi på 99.se blir gärna glatt överraskade när Rambo bekräftar dina påståenden.

Anledningen till denna skeptisism är att det har varit några trådar här på 99.se genom åren som har innehållit mycket sensationell information/påståenden som den-andra-TS-skaparen inte har kunnat backa upp (bevisa) vilket gjorde att temperaturen blev onödigt hög. Om vi tar lärdom av dom händelserna så tror jag att denna också kommer att flyta på bra.

Senast redigerat 2010-10-13 08:26

Sure thing! Man kan inte tro på allt man läser, skriver han där meddelar jag annars skickar jag en bild på paketet när han fått det!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-14 13:33

En stor koncern... Det kan ju vara Volvo eller vad som helst. Klart Telia backar och bjuder till lite då.
Skillnad om jag som privatperson skulle få samma problem, då bjuder de mej säkert inte på en iPhone 4

Har fortfarande väldigt svårt att se att Telia skulle ge en privatperson 2(!) iPhone 4 som kompensation för att det krånglat med en 3GS. Oavsett om den personen har kopplingar till ett stort företag som är kund hos dem.

Skulle de jobba efter den logiken skulle det bli svårt att hitta lönsamhet i iPhone försäljning, men visst, kommer det bevis så stämmer väl det du säger.

Han har nu fått sin iPhone 4, men killen på Telia hade missförstått vad han "fick" göra så Rambo fick sin 3Gs (oreparerad) tillbaka plus iPhone 4 som kompensation.

Som kompensation fick han även tillbaka månadskostnaden då mobilen varit på lagning samt kostnaden för att lämna in 4Gsn på lagning och fick behålla lånemobilen.

Där var sagan slut!

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-15 00:47

Han har nu fått sin iPhone 4, men killen på Telia hade missförstått vad han "fick" göra så Rambo fick sin 3Gs (oreparerad) tillbaka plus iPhone 4 som kompensation.

Som kompensation fick han även tillbaka månadskostnaden då mobilen varit på lagning samt kostnaden för att lämna in 4Gsn på lagning och fick behålla lånemobilen.

Där var sagan slut!

Haha FAIL! Du försäger ju dig där måste jag säga.
Såhär skriver ju han i sitt brev på fairshopping: "Frågar om en provisorisk/tillfällig mobil, och får till svar att det inte finns några. Detta skedde den 13:e september."

Detta var ju halva grejen eftersom han med andra ord inte kunnat använda sitt abonnemang under tiden för han inte haft någon mobil till den.
Har väldigt svårt att tro på din historia måste jag säga.

Senast redigerat 2010-10-15 23:13

Han har idag alltså

1 Originaltelefonen (3GS)
1 iPhone4
1 Månadskostnad
1 Fri reparation
1 lånemobil av okänt märke

Summa summarum 3 telefoner och stålar i lomman. ?

Jag kan kontra med

1 3GS lämnades in, blev glödhet och la sen av i soffan här hemma.

Fick rena hotbrevet från Anovo där det mildaste var att betala 272:- för att INTE få tillbaka min telefon...Enligt dem hade jag slagit sönder luren.
Drog det ända upp till Telias högsta höns för publicRelationsfrågor.

Nepp.

Inga nya lurar, ingen kompensation, faktiskt ingenting.

Men visst känns det skönt när det går bra för andra. Så grattis då.

Ursprungligen av Goflorp:

Han har idag alltså

1 Originaltelefonen (3GS)
1 iPhone4
1 Månadskostnad
1 Fri reparation
1 lånemobil av okänt märke

Summa summarum 3 telefoner och stålar i lomman. ?

That's correct! Synd att de inte gick för dig!

Senast redigerat 2010-10-14 16:54
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-14 16:43

Låter ju väldigt imponerande. Grattis till Rambo då. Även om jag fortfarande inte tror på detta...

hahaha OK! Just don't then

Nja, han har en lånemobil iaf... Rosa Huawei eller vad den heter, går inte att synka med datorn = inga kontakter kvar och internet med mera är ju inget att tala om! = inte användbar.

Tror det var andra besöket på Telias butik i JKPG som han fick en lånemobil.. oklar på den när han fick den.

Förstår inte varför ni tror att jag skulle först ORKA skriva hela den historien eller ens hitta på den... Sedan svara och kommentera samt få Telia att kommentera på fairshopping och sedan länka den här? Rätt långsökt!

Jag tror dig!

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-15 12:05

Men för att verkligen få svar på frågan så tror jag att vi får maila Hans G Larsson, informationsansvarig Kundrelationer, Telia.

Jag tror fortfarande inte på detta. Har arbetat i mobilbutik i 7 år och aldrig någonsin varit med om eller hört något liknande. Idag arbetar jag på Storkundssupporten hos en stor operatör och har inte heller där hört talas om något liknande. Tycker helt enkelt att kompensationen här inte är motiverad och framförallt överdriven.

Ursprungligen av Cokey:

Det finns 2 personer med tilltalsnamnet Rambo i Sverige, totalt 14 stycken som heter Rambo så det är helt skäligt.

Men för att verkligen få svar på frågan så tror jag att vi får maila Hans G Larsson, informationsansvarig Kundrelationer, Telia.

Jag tror fortfarande inte på detta. Har arbetat i mobilbutik i 7 år och aldrig någonsin varit med om eller hört något liknande. Idag arbetar jag på Storkundssupporten hos en stor operatör och har inte heller där hört talas om något liknande. Tycker helt enkelt att kompensationen här inte är motiverad och framförallt överdriven.

Instämmer, har själv lång erfarenhet av telekombranshen, vet vad som brukar vara skälig kompensation, och i vilka fall det delas ut. Detta fall låter helt osannolikt.

Ursprungligen av Cokey:

Var snäll och förklara för mig vad jag vinner på att berätta denna historien för er? Detta skulle vara en rolig historia som jag ville dela av mig med er på 99. DU har gjort detta till något tråkigt, tack "Cokey"

HUR skulle han kunna lura Telia med att han har en stor koncern bakom ryggen? Skicka falskt anställningsbevis?

eh jag har verkligen tröttnat på detta, you made my day! TACK och hejdå

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-15 12:30

Och vem bryr sej? Har han fått en sådan kompensation är det väl bara att gratulera.

Ursprungligen av kenjon:

Och vem bryr sej?

Man kanske bryr sig för att det är så orättvist...

Andra stångar huvudet blodigt mot Telia (och andra företag också såklart), och får inte en spänn. Och här kommer någon som får omotiverat mycket kompensation.

Men visst, grattis till honom. Synd bara att kundservice inte är lika för alla.

Senast redigerat 2010-10-15 16:39
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-15 21:17

Jag säger bara att jag inte tror på detta. That's it. Det låter orimligt, konstigt och allmänt roligt med denna typ av ersättning.

Sen är detta ett forum och mig veterligen så får man sina åsikter och tankar om man vill.

Senast redigerat 2010-10-15 23:14

Har nu försökt städa bort namn-diskussionen. Så han heter Rambo, vad spelar det för roll vad han heter? Så lägg ner den delen av diskussionen nu.

/Mod

1
Bevaka tråden