Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nästa uppdatering av MBP 13"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • A, A
  • 2010-10-11 00:48

Hej allihopa!

Jag är extremt sugen att gå över från PC till Mac och har egentligen bara behov av en mindre laptop, så datorn jag har kikat på är Macbook Pro 13".
Dock så känner jag att det inte är värt att köpa en såsom det är nu då jag gärna inte investerar 13k~ i en dator med en utdaterad core2duo processor...

Det jag undrar är alltså om någon här har en gissning på när den här modellen kan komma att uppdateras? Jag undrar även exakt vad som hindrar Apple från att smälla in en core-i processor i 13" varianten?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2010-10-11 06:41

Ingen har koll på när det kommer. Dock är troligtvis en uppdatering av MBP på G. Den som lever får se.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2010-10-11 06:59

Kolla in följande sida där du kan hitta väldigt mycket bra info.
MacRumors.com: MacBook Pro News and Rumors
Kolla även in Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone
Nuvarande MBP närmar sig slutet och en uppdatering är förmodligen inte alltför långt bort.

I vanlig ordning är det endast Steve Jobs som vet - och han säger inget. Kolla här för en statistisk indikation på när nya modeller kan förväntas: Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-11 07:42
Ursprungligen av adtor:

Jag undrar även exakt vad som hindrar Apple från att smälla in en core-i processor i 13" varianten?

I 13" använder Apple Core 2 Duo och ett chipset från Nvidia som innehåller grafikprocessorn. Intel vägrar att licensiera alternativa chipset till core-i och därför MÅSTE Apple använda intels chipset. Visst, Apple kan lägga på Nvidias grafikkort externt här men det drar fler chips. Man gör det i de större laptopsen men har valt att inte göra det i den minsta.

Core 2 Duo är inte då dålig att jag skulle kalla den "utdaterad". Vill du ha prestanda i datorn sätter du i mycket RAM och en SSD. Jag tycker det finns få skäl att endast stirra på CPUns prestanda.

Det finns redan två aktiva trådar där det diskuteras kring nästa generation MacBook Pro.

http://www.99.se/aktuella-rykten/281041-hur-specifikationerna-ut-foer-mbp-late-2010-a.html
http://www.99.se/aktuella-rykten/280918-vill-ni-haernaest-i-macbook-pro-air.html

Det räcker. Vi behöver inte en till.

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar.

Fortsätt gärna där. Stänger här.

/Mod

Senast redigerat 2010-10-11 09:41
1
Bevaka tråden