Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iMac med touchscreen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ptja, vad ska man tro om det här:
Apple Testing Touchscreen Panels for Future iMac? - Mac Rumors

Ingen VET ju vad det faktiskt betyder. Men jag känner att en Imac utan tangentbord känns rätt oseriöst?

Ursprungligen av PeeMaN:

Ptja, vad ska man tro om det här:
Apple Testing Touchscreen Panels for Future iMac? - Mac Rumors

Ingen VET ju vad det faktiskt betyder. Men jag känner att en Imac utan tangentbord känns rätt oseriöst?

Jag tror inte att datorn blir utan tangentbord och mus. Jag tror att touchscreen blir en komplement till tangentbord och mus. Denna kombination tror jag kan existera några år till Apple hittar lösningen till framtida gränssnitt (t.ex. en kombination HAL 9000 och LCARS )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-03 00:23

Långsiktigt är det nog ett system som är praktisk när man i sin framtida "iPad" byter mellan touch och musgränsnitt utan att det blir bökigt. Du använder din iPad på språng ungefär som idag, och när du kopplar den till tangentbordet så blir det ett mellanting, där du kan styra saker med touch, men ändå kunna hoppa till traditionell styrning, där det behövs.

Jag tror det här blir som mest intressant när man kombinerar det med Apples gamla patent på en iMac-liknande manick där man skjuter in sin laptop/tablet i sidan av skärmen.

1
Bevaka tråden