iPhone 3Gs, inget ljud ur telefonhögtalaren

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Ni har säkert hört detta i flera inlägg. Men mitt problem avviker rätt mycket från det. Men det är så att min hörselsnäcka har slutat att fungera. Och nej det är inte den vanliga buggen med skit i hörlurs ingången! Har gjort rent där flera gånger, Samt att högtalaren fungerar perfekt så när någon ringer blir jag tvungen att köra högtalar telefon för att kunna höra vad dom säger.
Problemet kom efter det att jag bytte glas skärmen på telefonen då den gamla sprack. Och det jag misstänker är att jag inte lyckats fått i kabeln ordentligt i den där "klaff" ingången som man kopplar i sladden, Det var väldigt svårt och pillrigt och fick inte inte den nå vidare bra. Någon som har nån ide på vad jag kan göra? eller hur jag ska göra för att få i sladden riktigt? eller är det ens sladden? Mvh Mathias

• Medlem
  • Täby
  • 2010-09-30 13:00

Tänk på att sätta en tydlig rubrik som beskriver det tråden handlar om.
Flyttade också detta till ett mer passande forum då detta ändå handlar om service på telefonen.
/Admin

• Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 21:52
Ursprungligen av Mathias P:

Tjena!

Ni har säkert hört detta i flera inlägg. Men mitt problem avviker rätt mycket från det. Men det är så att min hörselsnäcka har slutat att fungera. Och nej det är inte den vanliga buggen med skit i hörlurs ingången! Har gjort rent där flera gånger, Samt att högtalaren fungerar perfekt så när någon ringer blir jag tvungen att köra högtalar telefon för att kunna höra vad dom säger.
Problemet kom efter det att jag bytte glas skärmen på telefonen då den gamla sprack. Och det jag misstänker är att jag inte lyckats fått i kabeln ordentligt i den där "klaff" ingången som man kopplar i sladden, Det var väldigt svårt och pillrigt och fick inte inte den nå vidare bra. Någon som har nån ide på vad jag kan göra? eller hur jag ska göra för att få i sladden riktigt? eller är det ens sladden? Mvh Mathias

Återställ utan backup så ser du om det är hårdvara eller mjukvara.

Har provat det nu och felet kvarstår. Så det betyder att det är hårdvaran, Är det nån som har koll på hur pass långt in kabeln måste vara i kabelskon? hur pass våldsam får man vara när man trycker dit den?

• Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-05 21:02

Jag skulle råda dig till att skicka in din telefon till någon iPhonereparatör.
Det låter som att kabeln kan ha blivit skadad. Fungerar din proximity sensor? (ljussensor)

Ursprungligen av Mathias P:

Har provat det nu och felet kvarstår. Så det betyder att det är hårdvaran, Är det nån som har koll på hur pass långt in kabeln måste vara i kabelskon? hur pass våldsam får man vara när man trycker dit den?

Du ska inte vara våldsam, den ska glida i kontakten utan problem. Om den inte gör det, så ändra lutningen på kabeln, det finns ett speciellt grepp när man fixar kablarna, som underlättar. Om du inte får in kabeln, så kolla så att låsningen till den är öppen...

Byt hela fronten! Då ordnar det sig. Kostar bara ett par hundra på bl.a. Ebay. Anslutningen är ganska känslig och går lätt sönder när man lossar det och reparerar ex. fronten.

Fixat 3 iphones med exakt det problemet. Frontbyte fixade det, dessutom får man ny homeknapp och ny "ruta". Telefonen blir som ny igen (iallafall framsidan :0))

Sök på iphone full assembly på Ebay.. (eller ngt liknande)

• Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-08 19:55
Ursprungligen av mattewik:

Byt hela fronten! Då ordnar det sig. Kostar bara ett par hundra på bl.a. Ebay. Anslutningen är ganska känslig och går lätt sönder när man lossar det och reparerar ex. fronten.

Fixat 3 iphones med exakt det problemet. Frontbyte fixade det, dessutom får man ny homeknapp och ny "ruta". Telefonen blir som ny igen (iallafall framsidan :0))

Sök på iphone full assembly på Ebay.. (eller ngt liknande)

Man bör akta sig för kopior när man handlar på ebay.
Monterar du en kopia så gäller inte din garanti längre.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-08 20:01
Ursprungligen av zippiz:

Det lär den nog inte göra i alla fall om du börjar pilla i den.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-09 11:17

Jo, så länge du inte lyfter bort logicboardet.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-09 17:31
Ursprungligen av zippiz:

Jo, så länge du inte lyfter bort logicboardet.

Hm okej, så det syns ingenstans att man har öppnat den?

• Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-12 12:45
Ursprungligen av zappee:

Hm okej, så det syns ingenstans att man har öppnat den?

Nej, det gör det inte. Sitter ett "garantiklistermärke" på sista skruven till moderkortet som visar ifall man har lyft bort det. Annars syns ingenting.
Kan rekommendera www.iPart.se eller iPhonereparation

Ursprungligen av zippiz:

Jag har inte sett en enda detalj som skiljer sig jmf original. Ska jag vara ärlig så tror jag inte apple
serviceverkstad ser ngn skillnad om man gör det ordentligt.

Eftersom passformen är 100%-ig på samtliga fronter jag köpt, så kanske det t.o.m. är tillverkat av Foxconn...

Är man försiktig, så är det inga problem att byta hela fronten, utan att det syns... Byter man däremot enbart glas, så är det svårt att få det 100%-igt, eftersom man värmer bort limmet etc..

1
Bevaka tråden