Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Biladapter till iPhone fungerar ej.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-09-28 11:12

Hej! Jag köpte en biladapter till min iPhone 3GS men när jag skulle koppla in den stod det något om fel tillbehör.

Kan jag ha fått en för fel version? Detta var innan iPhone 4.

Tror det stod att den skulle passa för 3GS men har glömt var jag skickade efter den.

Vad menar du med "biladapter"?

Bara en laddkabel?
Eller något slags hållare till telefonen?
Eller något att koppla in till bilstereon?
Eller något annat?

Ursprungligen av larsp777:

...den stod det något om fel tillbehör...

Prova att göra rent kontakten i telefonen. Smuts där brukar ge ett sådant felmeddelande.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-09-28 11:30

Jo, visste inte riktigt vad det kallades men det är en laddare som man kopplar till cigarett-uttaget.

Får väl prova att rengöra kontakten. Hur gör man det?

Ursprungligen av larsp777:

J
Får väl prova att rengöra kontakten. Hur gör man det?

Torr gammal tandborste, gärna en "mjuk" sådan.
Ta det lugnt. Man kan blåsa lite i den med.

Eller så är det helt enkelt inte en "godkänd" laddare. Jag testade t ex ladda min iPhone med en laddkabel som jag köpte på teknikmagazinet till min gamla iPod nano (väggkontakt till iPod/iPhone-kontakt). I iPod:en funkar det bra, men i iPhonen får jag också ett meddelande om att det inte är en godkänd laddare.

Ursprungligen av larsp777:

Hej! Jag köpte en biladapter till min iPhone 3GS men när jag skulle koppla in den stod det något om fel tillbehör.

Kan jag ha fått en för fel version? Detta var innan iPhone 4.

Tror det stod att den skulle passa för 3GS men har glömt var jag skickade efter den.

Det är många tillbehör som ger det meddelandet - när det inte är original. Ibland frågar även telefonen om man vill sätta den i "flightmode" Fungerar laddaren, så tror jag det är bara att köra. Du kommer förmodligen att få det meddelandet flera gånger.Funkar det inte att ladda - ja då är ju lösningen enkel - köp en annan laddare.
I version 2 och 3, fick jag det meddelandet, men nu i 4:an har det inte inträffat.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-09-28 12:56

Jag tror inte det funkar men har inte haft i den en längre tid.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-28 22:31
Ursprungligen av larsp777:

Jag tror inte det funkar men har inte haft i den en längre tid.

Det är bara att titta på batteriikonen, den får en "blixt" i sej om den laddas.

1
Bevaka tråden