Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X hänger sig vid start

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-26 11:58

Har råkat ut för problem med min MB 5.1.
Vid start hänger sig OS X efter att jag har knappat in mitt lösenord. Det enda som fungerar är att trycka cmd + alt+ esc, men sen går det inte att starta om Finder. Den tokhänger sig. Har provat att starta med shift nedtryckt, det fungerar och jag har kollat skivbehörigheter och kontrollerat skivan. Men när jag startar upp normalt så hänger den sig igen.
Jag kör 10.6.4 och har inga USB-grejer inkopplade.
Apple har stängt idag och jag reser iväg i morgon. Någon vänlig själ som har förslag på åtgärder?

Starta från installations-DVDn, och kör Skivverktyg och Apple Hardware Test.

  • Medlem
  • 2010-09-26 12:13

AHT säger att allt fungerar felfritt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-26 13:46

Har du någon autostart av något program? Prova med att hålla nere shift efter loginrutan.

Mac OS X keyboard shortcuts

Ursprungligen av MatsOlov:

Har du någon autostart av något program? Prova med att hålla nere shift efter loginrutan.

Enligt första inlägget så har han redan provat det:

Ursprungligen av Dalle:

...Har provat att starta med shift nedtryckt, det fungerar...

Prova att skapa en ny användare, och se om det fungerar där.

  • Medlem
  • 2010-09-26 16:23

Jag körde en "windows-lösning" och blåste om allting. Det är ju trots allt inte så omstädigt iom TM.

  • Oregistrerad
  • 2010-09-26 16:53

En start i felsäkert läge och sedan en vanlig start brukar fixa biffen. Start i felsäkert läge rensar ut en massa cache och annan skit. Har räddat mig några gånger.

  • Medlem
  • 2010-09-26 18:14
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

En start i felsäkert läge och sedan en vanlig start brukar fixa biffen. Start i felsäkert läge rensar ut en massa cache och annan skit. Har räddat mig några gånger.

Det fungerade tyvärr inte.

1
Bevaka tråden