Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man stänga av autofocus på QuickCam® Vision Pro 9000?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att bli tokig på QuickCam® Vision Pro 9000 for Mac eftersom den har Autofocus som inte går att koppla av.

j-a Jobbigt när den ändrar skärpan och ljuset hela tiden och det är väldigt störande.
Vet någon hur man ändrar inställningen så blir jag lycklig. jag har försökt själv och även ringt till Logitech och de säger att det inte går. jag använder EvoCam programmet.

Vet någon om det finns något annat webcam som passar till Mac utan autofocus.

tacksam för hjälp.

Mvh /joel.

ps. använder på jobbet så det är seriöst.

De flesta webcam fungerar till mac. Det är väl egentligen bara att hitta en modell du tycker verkar bra och sedan googla om den fungerar utan problem med mac os x.

Ursprungligen av PeeMaN:

De flesta webcam fungerar till mac. Det är väl egentligen bara att hitta en modell du tycker verkar bra och sedan googla om den fungerar utan problem med mac os x.

Just den modellen är gjord för mac.

QuickCam® Vision Pro 9000 for Mac

Ursprungligen av wilhelmsson:

Just den modellen är gjord för mac.

QuickCam® Vision Pro 9000 for Mac

Ja, just den har jag och jag lyckas inte stänga av autofocus.

Tydligen skall alla webcams som funkar för Vista (och uppåt) "out of the box" även fungera i OS X. Tror att det finns någon klibbig tråd om detta någonstans på 99.se.

Men en iSight är kanske att föredra? Dyker upp då och då under Säljes, exvis denna: http://www.99.se/mac-saeljes/280875-isight-saeljes.html

Quicktime player 7 problem

Jag har Leopard OS X 10.6.

Den där Quicktime som finns på datorn kan man inte kopiera till stillbilder för då följer "play" knapparna med i stillbilden och det vill jag inte. det var inga problem i tidigare versionen Quicktime player 7.6.6.

Jag försökte ladda hem och installera den gamla men det gick inte eftersom det finns nyare version Quicktime player 10.0.

Hur löser jag detta så att jag inte får de svarta rutan med play knapparna när jag ska kopiera till stillbild?

/J

Ursprungligen av jojosurf:

Jag har Leopard OS X 10.6.

Den där Quicktime som finns på datorn kan man inte kopiera till stillbilder för då följer "play" knapparna med i stillbilden och det vill jag inte. det var inga problem i tidigare versionen Quicktime player 7.6.6.

Jag försökte ladda hem och installera den gamla men det gick inte eftersom det finns nyare version Quicktime player 10.0.

Hur löser jag detta så att jag inte får de svarta rutan med play knapparna när jag ska kopiera till stillbild?

/J

Är inte det här väldigt off-topic?

löste det genom att ladda hem en äldre quicktime 7..

1
Bevaka tråden