Leveranstider iMac via ÅF?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-09-24 06:08

Jag beställde en iMac 27 från Mac-återförsäljare (lop.se) för en månad sedan, lite extra minne och SSD-disk. På Apple Store angavs leveranstiden till 3 dagar men ÅF sa det brukade ta ca 10 dagar. Nu har det gått en månad och dom kan inte ens få fram en bedömd leveranstid.

a) Har andra upplevt så här lång leveranstid på iMac 27?
b) Brukar Apple verkligen inte ge någon som helst uppfattning till sina ÅF om bedömd leveranstid?

Har flyttat tråden till rätt forum. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar in i något annat underforum.

/Mod

Nu vet jag inte vart ifrån lop.se köper sina datorer. Men för mina chefer som köper från bland andra Techdata och Ingram så brukar man väldigt sällan kunna få fram några exakta leveransdatum. Man kan få ett preliminärt datum. Oftast brukar dock de vara så uppåt väggarna fel att det lönar sig inte att säga det till kunden och ge falska förhoppningar.

När vi har haft beställningar på iMac 27" med i7 cpu och de inte funnits i lager hos distributörerna har det tagit satans lång tid. Runt en månad om man har tur. Nu är det ju också bokslut eller något sånt där tjafs för Apple så de drar ju ner på lager av datorer vilket gör att det tar ännu längre tid att få tag i datorerna.

1
Bevaka tråden