Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usel upplösning på bilder i Firefox och Safari

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis anlänt till London och ska bo här i ett år och har haft otrolig nytta av att kunna använda min iphone som modem till datorn. Jag lade för ett par dagar sen märke till att alla bilder i firefox har urusel upplösning. Jag tänkte att det kanske var någon inställning i firefox för att lätta på mängden data men jag har inte hittat någon sådan. Tänker att det har att göra med tethering genom telefonen.

Vet någon vad detta kan bero på?

Alla bilder? Menar du verkligen all grafik, och alla bilder, på alla hemsidor du besöker?

Har du provat en annan webbläsare, t.ex Safari? Ser bilderna bättre ut där?

Vilken version av Firefox kör du?
Vilken version av OSX kör du?

Inte all grafik, den rörliga grafiken är som den ska men alla fasta bilder som tex bilder på facebook, bilder i annonser på aftonbladet, avatarbilderna här på 99. Det gäller alla hemsidor och jag har även testat med safari utan resultat. Jag kan ta en skärmdump om det är intressant?
Jag kör firefox 3.6.8 och OS 10.6.4

Ursprungligen av elissinger:

...har även testat med safari utan resultat...

Vad betyder "utan resultat"?

Betyder det att du får samma fel även i Safari, eller betyder det att bilderna är rätt i Safari?

Ursprungligen av elissinger:

... Jag kan ta en skärmdump om det är intressant?...

Ja, det skulle kanske underlätta felsökningen.

Det betyder att bilderna ser lika illa ut även i safari.

Ursprungligen av elissinger:

Det betyder att bilderna ser lika illa ut även i safari.

Och om man vet att det är samma problem i andra webbläsare, varför i hela världen väljer man då att döpa tråden till "Usel upplösning i Firefox"?

Då är det ju inget Firefox-problem, utan snarare ett mer allmänt OSX-problem, så jag flyttar tråden till ett bättre lämpat forum.

Jag har också justerat rubriken lite.

/Mod

Föregående inläggs teori om att du har aktiverat zoom-funktionen låter ganska trolig.

Om så inte är fallet, så har du kanske ändrat upplösningen på skärmen - har du kollat det?

Använder du zoomfunktionen i läsaren eller osx?

Zoom-funktionen är aktiverad men varför skulle det bero på den? Det är ju bara själva bildernas upplösning som är påverkad inte hela webläsaren. Kan nog med ganska stor sannolikhet säga att det beror på tethering genom iphonen då en kompis visade sig få precis samma problem. Det började ju dessutom när jag flyttade till London.
Jag har en iphone 3GS och en macbook 13", han sitter på en iphone 3G och även han har en macbook 13".

Jag laddar upp två skärmdumpar från 99mac för att kunna göra en jämförelse. Förhoppningsvis går det att urskilja problemet!

1
Bevaka tråden