Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälpen laddar inte - Adobe AIR problemet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske någon kan hjälpa mig med detta.

Tänkte jag skulle ladda in hjälpen för Photoshop, för att hitta ett begrepp som Adobe använder (i min boköversättning) och får meddelande om att Adobe AIRs installation är skadad.

Jag laddade ner en ny och installerade, men får ändå samma problem.

Någon idé om lösning?

  • Medlem
  • 2010-09-21 10:54

Det kanske är hjälpfilerna som är skadade?

Annars finns väl hjälpen på nätet också: Adobe Photoshop CS5 * Using Adobe Photoshop CS5

Hur kollar man om hjälpfilerna är skadade?

Jag har laddat ner en pdf-fil, som jag hoppas är komplett, då jag inte alltid kan jobba och vara online samtidigt. Men det vore smidigt att ha det direkt och lättare sökbar än en pdf-fil.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-21 21:38

Jag har fått exakt samma problem på laptoppen. Enda sättet att "fixa" problemet är att installera om programmet/paketet vad jag läst. Har inte provat det än eftersom det funkar smärtfritt på min stationära.

Attans. Jag får väl prova installera om båda, när jag är klar med min översättning, för nu orkar jag inte installera om.

Grejen var att jag upptäckte felet när jag körde en demo av InDesign CS5, och efter det började det strula för Photoshop också, så jag trodde det kanske var själva styrprogrammet för hjälpen och inte hela Photoshop.

1
Bevaka tråden