Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar för att exportera, iMovie HD.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-09-16 21:35

Jag har två filmer som jag och några kompisar gjort. De är filmade med en digital/hd-kamera, och redigerade i iMovie HD (06 tror jag, men är inte helt säker).
I redigeringen och förhandsgranskningen så ser filmen ut som den ska, men när jag exporterar så ändras bildformatet från 16:9 till 4:3, och bilden blir liksom väldigt pixlig. Det blir "fartränder" också. Deinterlacing eller något dylikt har jag förstått att det heter, och att det beror på komprimering från kameran eller något i den stilen.

Har någon tips på de bästa inställningarna för att få rätt bildförhållande och så bra bild som möjligt (utan att filmfilen blir orimligt stor)?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-09-19 04:37

Tack vare lite google-fu, och envishet (gick igenom en mängd inlägg, först här, och sedan på macworlds forum) så har jag hittat svaret på min egen fråga.

Om du följer följande länk så hittar du inställningar för att få rätt bildformat och acceptabel bildkvalité. Nåja, det duger för att slänga upp på youtube iallafall.
iMovie Settings for Upload to YouTube: iMovie Tutorial

1
Bevaka tråden