köpa registrerad mjukvara

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man när man köper en licens till ett program av någon som säljer sin licens? Går säljaren in någonstans och avregistrerar? Och hur kan jag kolla att det blivit riktigt gjort?

Jag frågar förstås då jag är spekulant på en Logic studio licens 8 eller 9.

/mvh David

Tror det kan bli problem. Kolla med tillverkaren av programmet vad som gäller så du inte åker på problem.

Jag kolla de med aPple som på min fråga om jag kunde köpa loss endast 'Soundtrack Pro' förvånande nog GOOGLADE på 'buy Soundtrack Pro separately' och fick en träff på MacUpdate.com. svaret från Apple blev alltså 'ja, det borde gå'.
Jag vet inte vad som förvånar mest. Det att apples personal sitter och googlar på frågor om deras sortiment eller att dom erkänner att dom gör det. SUCK.

Tillslut fick jag tala men en leviterande engelskspråkig supportkille även han hänvisade till Google på min fråga om hur jag kunde försäkra mig om att inte köpa en piratad licens. Han tyckte helt enkelt jag skulle google på licensnumret och se om jag fick oroväckande mycket träffar.

I övrigt verkar policyn vara att man har rätt att sälja vidare en licens åtminstone en gång. Ska licensen byta ägare fler gånger så ska en Apple-representant ta ställning till det då.... Men om jag fattat det rätt så kan man låte en licens gå vidare mellan olika ägare bara man är noga med att tidigare ägare verkligen avregistrar sin installationer (och låter bli att använda dom )

Men att Apple så flitigt anlitar Google för att besvara frågor om sina licenser och sitt utbud förvånar en smula

1
Bevaka tråden