Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första betaversionen av iOS 4.2 ute nu.

Tråden skapades och har fått 173 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-27 09:05
Ursprungligen av The Real Viking:

Borde det vara så svårt att utveckla rutiner för utskrift?

Nej, speciellt eftersom Apple äger CUPS.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-11-01 20:57

vilket datum ska man tro att de kommer att släppa den färdiga 4.2, den sista i månaden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 00:32
Ursprungligen av thor:

vilket datum ska man tro att de kommer att släppa den färdiga 4.2, den sista i månaden?

Nej. Inte eftersom iOS 4.2 GM ska vara släppt idag.

Hur lång tid har det tagit mellan släppet av GM och att det dyker upp i iTunes tidigare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 07:45
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Hur lång tid har det tagit mellan släppet av GM och att det dyker upp i iTunes tidigare?

Väldigt varierande. Skulle gissa att konsumenter har dem om cirka 7 dagar.

Jag skulle säga att håll ögonen öppna efter en ny version av iTunes... Först så kommer den, sedan så kommer 4.2 eftersom 4.2 kräver en uppdatering av iTunes

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-02 19:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle säga att håll ögonen öppna efter en ny version av iTunes... Först så kommer den, sedan så kommer 4.2 eftersom 4.2 kräver en uppdatering av iTunes

Det är väl inte givet att en iTunes-uppdatering är nödvändig? Visst kan det vara så men det är väl inte generellt så att dessa uppdatering av iPhone/iPad och iTunes måste gå hand i hand?

Ursprungligen av zinned:

Det är väl inte givet att en iTunes-uppdatering är nödvändig? Visst kan det vara så men det är väl inte generellt så att dessa uppdatering av iPhone/iPad och iTunes måste gå hand i hand?

Nej, det är sant men du kan nog tro på mig i detta fall, denna gång...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 22:10
Ursprungligen av zinned:

Det är väl inte givet att en iTunes-uppdatering är nödvändig? Visst kan det vara så men det är väl inte generellt så att dessa uppdatering av iPhone/iPad och iTunes måste gå hand i hand?

Det behövs en ny version av itunes tyvärr ja.

  • Medlem
  • 2010-11-06 18:38

Kom igen och släpp skiten nu då! Vill ha åäö samt multitasking! Ger mig fan på att det kommer på onsdag eftersoem jag är bortrest då!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2010-11-07 11:40

Och jag vill kunna använda min iPhone 3G på baseband 5.14.02 igen. Släpp, släpp, släpp!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-08 10:09

Lägg ut! Lägg ut!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-09 16:21

Någon som kan säga om proximityproblemet är ordentligt löst i 4.2?
Har fortfarande problem i 4.1

Ursprungligen av zappee:

Någon som kan säga om proximityproblemet är ordentligt löst i 4.2?
Har fortfarande problem i 4.1

Jag har kört 4.2GM sedan den släpptes i min iPhone 4 - enbart för jag ville se om de hade löst detta problem.
Tyvärr kan jag meddela att det fortfarande är strul, jag upplever förvisso att det blivit lite bättre men långt ifrån bra.
Förstår inte varför de inte kan få ordning på detta

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-10 17:47
Ursprungligen av Jocke VGS:

Jag har kört 4.2GM sedan den släpptes i min iPhone 4 - enbart för jag ville se om de hade löst detta problem.
Tyvärr kan jag meddela att det fortfarande är strul, jag upplever förvisso att det blivit lite bättre men långt ifrån bra.
Förstår inte varför de inte kan få ordning på detta

Riktigt drygt alltså...

Fredag verkar rätt troligt nu. Man räknar med att iTunes släpps idag tillsammans med 10.6.5

  • Medlem
  • 2010-11-10 07:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Fredag verkar rätt troligt nu. Man räknar med att iTunes släpps idag tillsammans med 10.6.5

Låter rimligt.

Kanske tidigare än fredag? iPhone Dev Team:

iOS 4.2 is imminent. All jailbreaks and unlockers please read update #2 at Dev-Team Blog - redsn0w+limera1n fun (ask questions in comments)

Jag tror ändå på fredag (trots allt så är det bara två dagar bort så det är nog "imminent")

De måste få ut Itunes först eftersom denna uppdatering av Ios kräver en ny Itunes (för vissa device, är osäker om det gäller alla men ipaden kräver nya Itunes). Källorna på nätet säger mer eller mindre: Itunes idag, 4.2 fredag (men de kan ju ha fel, Applewatching är inte helt enkelt:))

Jo, 4.2 kräver iTunes 10.1 oavsett device - så den bör dyka upp vilken dag som helst.

  • Medlem
  • 2010-11-10 16:21

iOS 4.2 will not launch tomorrow and may debut next Tuesday, November 16th.

iOS 4.2 Not Coming Until November 16th? - Mac Rumors

Ursprungligen av Örjan Borgström:

iOS 4.2 will not launch tomorrow and may debut next Tuesday, November 16th.

iOS 4.2 Not Coming Until November 16th? - Mac Rumors

Det suger. Hade hoppats börja helgen med 4.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-12 10:21

Vad är oddsen att man släpper iPad i Sverige i samma veva? Det är ju ändå en tisdag. Eller väntar man in en iPad 2 under 2011 månne?

/magnus

Ursprungligen av Vips:

Vad är oddsen att man släpper iPad i Sverige i samma veva?

Min någorlunda kvalificerade gissning är att iPad börjar säljas i Sverige samtidigt eller inom några få dagar efter det att iOS 4.2 släpps.

Ursprungligen av Vips:

Vad är oddsen att man släpper iPad i Sverige i samma veva? Det är ju ändå en tisdag. Eller väntar man in en iPad 2 under 2011 månne?

Ja, antingen så lanserar dom nu eller väntar till nästa version för Sverige. Jag har svårt att se att de lanserar i januari-februari om nästa iPad kommer i mars.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-12 11:29
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, antingen så lanserar dom nu eller väntar till nästa version för Sverige. Jag har svårt att se att de lanserar i januari-februari om nästa iPad kommer i mars.

Enligt rykte från en anställd på en Retail Store så kommer radioreklam att sändas runt 20/11.
Iom detta kommer iPad att lanseras.
Möte för Applefolk i Sthlm, tisdag nästa vecka
Vet mer på onsdag nästa vecka.

Yes!!

Nytt rykte: 4.2 kommer 24 november och ny version av 4.2 GM för iPad har släppts för utvecklare: New Claim of iOS 4.2 Launch on November 24th as Revised iPad Build Surfaces - Mac Rumors

Det är ju tråkigt att vänta, men hellre att Apple gör om och gör rätt än att de släpper med kända buggar. Plus att så länge det kommer i november så kan man inte klaga för det är allt Apple lovat.

Borde inte dröja ändå. Nu är det bekräftat att allra senaste GM (släpptes igår) fixar en wifi-bugg som plågat många betatestare.

Bevaka tråden