Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första betaversionen av iOS 4.2 ute nu.

Tråden skapades och har fått 173 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-22 00:53

Ytterligare ett dygn med 4.2....

Mailproblemet verkar röra sig om inkompabilitet med vissa format på bifogade filer...

Däremot hittade jag dock den största skillnaden i betan och det rör sig om en rejäl prestandaökning på bandbredden via WiFi. Klockade 32,4 Mb/s ner och 14,4 upp enligt Bredbandskollens iPad-app...
Avsevärd skillnad uppströms där jag tidigare maxade runt 300k..

Snabbkoll, APN-inställningarna är nu tillgängliga igen. Mail känns betydligt stabilare. Bådar gott.

Jag uppdaterar min nu, har varit irriterad över att "flight mode" buggat i beta 1.

Försöker hitta var man laddar hem imagefilen för 4.2 beta 2, någon som har en länk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-30 10:57
Ursprungligen av Kermit:

Försöker hitta var man laddar hem imagefilen för 4.2 beta 2, någon som har en länk?

Du behöver vara ios developer för att få tillgång till denna. Allt annat är olagligt vilket inte bör pratas om här på forumet.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-30 10:57
Ursprungligen av Kermit:

Försöker hitta var man laddar hem imagefilen för 4.2 beta 2, någon som har en länk?

http://developer.apple.com/devcenter/ios/index.action

Ah, är reggad som developer men visste inte att man var tvungen att vara "iOS developer" för $99/år för att kunna ladda hem den

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-30 21:51
Ursprungligen av Kermit:

Ah, är reggad som developer men visste inte att man var tvungen att vara "iOS developer" för $99/år för att kunna ladda hem den

Jo, för att betan är för utvecklare av program. Inte för allmänheten.

Är man sugen att testa beta-versioner för iOS i förväg kan man ju göra som jag gjort, betala Apple 795:- och ha tillgång till alla betaversioner till iTunes & mobila enheter...

Lite dyrt kanske, men jag kunde inte vänta längre på åäö och multitasking...

Hur fungerar 4.2 beta 2 med att streama filmer över wifi och skicka ut ljudet via bluetooth?

Sitter i valet och kvalet ifall man ska uppdatera till beta 2 eller vänta till november för att få å ä ö på tangentbordet.

Tog bort ett inlägg. Har man en ipsw utan att vara registrerad developer så har man skaffat den på ett otillbörligt sätt.

/Mod

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-10-03 09:59

Posta INTE länkar till ipsw filer som inte ligger på Apples servrar.
/Admin

För er som inte har 4.2 så säger jag bara att det är sjukt härligt, multitasking och åäö är trevligt men bluetooth fungerar bättre också. Beta 2:an fungerar mycket bra för att vara en beta, upplever att visa standard funktioner som youtube etc fungerar bättre. Någon annan som upplever samma sak?

I och med beta 2 av iOS 4.2 fungerar bildspel med Origami under Appen Bilder...

Därimot finns inte Print i Apparna Pages & Numbers...? Någon annan som kan skriva ut från Pages eller Numbers?
En annan bugg som jag upptäckt är under inställningar och sektionen Ljud, där hänger sig iPaden...?

Annars är jag skitnöjd med 4.2 - efterlängad!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-05 20:48
Ursprungligen av ErrkaPetti:

En annan bugg som jag upptäckt är under inställningar och sektionen Ljud, där hänger sig iPaden...?

Glöm inte att anmäla alla buggar du hittat, till Apple.

Ursprungligen av Mija:

Glöm inte att anmäla alla buggar du hittat, till Apple.

Skall jag göra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 20:55
Ursprungligen av ErrkaPetti:

I och med beta 2 av iOS 4.2 fungerar bildspel med Origami under Appen Bilder...

Därimot finns inte Print i Apparna Pages & Numbers...? Någon annan som kan skriva ut från Pages eller Numbers?
En annan bugg som jag upptäckt är under inställningar och sektionen Ljud, där hänger sig iPaden...?

Annars är jag skitnöjd med 4.2 - efterlängad!

Du får nog vänta till Apple släpper 4.2 public. Som sagt. rappotera buggen till Apple.

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Därimot finns inte Print i Apparna Pages & Numbers...? Någon annan som kan skriva ut från Pages eller Numbers?
En annan bugg som jag upptäckt är under inställningar och sektionen Ljud, där hänger sig iPaden...?

Har samma problem.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Har samma problem.

Benjamin, vilket problem? Print eller Ljud under inställningar?

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Benjamin, vilket problem? Print eller Ljud under inställningar?

Båda.

Utskrift lär inte funka förräns respektive app har uppdaterats för det, och det känns inte så troligt att Apple skulle släppa en uppdatering för att stödja en icke släppt produkt. Speciellt med tanke på att utskriftssystemet kanske inte är helt stabilt än, och på så vis kan drabba användare utav äldre iOS-versioner.

Alla ni som är trötta på youtube usla kvalité över 3G, kan ni också skicka in feedback till Apple? Jag är i alla fall så sjukligt trött på att det inte händer något på den fronten. Numera kan man ju komma runt det via jailbreak 3G unrestrictor o faktiskt på ett ganska snyggt sätt via m.youtube med spellistor o sådär.
Problemet är att så fort man öppnar en länk från Facebook eller via ett mejl så öppnas alltid länken via youtubeappen och då är man där igen om man inte har jailbreakat.. Med alla dessa fina retinaskärmar o iPads med en fantastiskt skärm med alla möjligheter så fattar jag ingenting..

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-10-07 15:13
Ursprungligen av westerlu77:

Alla ni som är trötta på youtube usla kvalité över 3G, kan ni också skicka in feedback till Apple? Jag är i alla fall så sjukligt trött på att det inte händer något på den fronten. Numera kan man ju komma runt det via jailbreak 3G unrestrictor o faktiskt på ett ganska snyggt sätt via m.youtube med spellistor o sådär.
Problemet är att så fort man öppnar en länk från Facebook eller via ett mejl så öppnas alltid länken via youtubeappen och då är man där igen om man inte har jailbreakat.. Med alla dessa fina retinaskärmar o iPads med en fantastiskt skärm med alla möjligheter så fattar jag ingenting..

Det är telekomoperatörerna med AT&T i spetsen som ligger bakom den här begränsningen, så det är nog bättre att klaga där.

Ursprungligen av akesson:

Det är telekomoperatörerna med AT&T i spetsen som ligger bakom den här begränsningen, så det är nog bättre att klaga där.

Men det är så tröttsamt att AT&T ska bestämma vad resten av världen har för bandbredd...Kan inte Apple bara skita i AT&T? Visst låter mitt förslag enkelt?:)

Iofs så skrev Åkesson "teleoperatörerna med AT&T i spetsen" och inte bara AT&T

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs så skrev Åkesson "teleoperatörerna med AT&T i spetsen" och inte bara AT&T

Jag vet av erfarenhet hur bra det funkar i Svedala i alla fall. Tycker inte att det ser ut som det gör nu med dom skärmarna vi sitter på.

Jo, jag håller med dig. Det är ingen hit att titta på youtube över 3G nätet på en Ipad (eller en Iphone för den delen). Jag bara påpekade att Åkesson pekade ut fler operatörer än AT&T;)

Och Apple har nog struntat i AT&T betydligt mer än av AT&T önskade (i alla fall om vi ska tror på det som har läckt ut om spelet i bakgrunden)

Hoppas dom struntar i Youtube och Facetime restriktionerna snart också då.
Det behövs verkligen komma in flera aktörer i det stora västerlandet. USA börjar väl bli snart dom enda i hela världen där man bara kan välja en operatör vilket för mej låter inte så 2010 faktiskt.
Förlåt att jag låter sur men jag är så trött på detta daltande med dessa operatörer som tjänar tonvis med pengar!!

Det kunde vara värre... Tänk om det hade varit Verizon istället för AT&T... Brr...

Bevaka tråden