Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Kingston USB-minne

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-14 22:24

Jag köpte ett usb-minne (Data Traveler 200 på 128 GB). Redan från början visade problem för att lagra olika filer. Jag gjorde då en formatering först till DOS men datorn ville inte ens visa ikonen. så jag gjorde en formatering till dena gång till Mac OS extended (journaldförd). Då kunde ikonen ses på skrivbordet men kunde lagra bara några få saker då den sade att disken var full. Då formaterade jag en tredje och sista gång och sedan kollade minnet med skrivverktyget och då kunde det inte repareras. Så såg meddelandet ut.
Finns det något som jag kan göra för att reda minnet? Jag kör en iMac 2 GHz Intel Core Duo och Mac OS 10.6.4 (Snow Leopard)

Jag är tacksam för allt hjälp jag kan få. Alla råd är välkomna.

/:( Pancho

Det framgår inte varför du helt enkelt inte bara lämnade tillbaka minnet?Kingston-minnen ska ju bara fungera om du behandlar de väl.

Testa att koppla ut alla kablar ur datorn(inte el och t-bord samt mus, starta om datorn och tryck in usb minnet och försök igen!

1
Bevaka tråden