Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen markerar automatiskt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, har en ganska jobbigt problem. Har en MacBook Pro av näst senaste modellen.

Min pekplatta kan börja markera allt automatisk (som om jag håller den intryckt) hela tiden. För att lösa detta måste jag starta om datorn. Låter inte detta lite konstigt?

Visste inte vart jag skulle placera tråden men jag hoppas på hjälp!

Ursprungligen av tonymain:

...För att lösa detta måste jag starta om datorn. Låter inte detta lite konstigt...

Det funkar alltså efter omstart?

Men sen blir det konstigt igen efter ett tag?

När händer det? Helt slumpmässigt, eller kan du sätta det i samband med att du gör något speciellt på datorn?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det funkar alltså efter omstart?
Men sen blir det konstigt igen efter ett tag?
När händer det? Helt slumpmässigt, eller kan du sätta det i samband med att du gör något speciellt på datorn?

Japp, det funkar precis som det ska efter en omstart, sen kan det gå en stund och sen är det tillbaka. Det kommer helt slumpmässigt..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-12 21:22

Samma fel som många andra har som installerat drivrutinerna till Magic Trackpad. Kanske?
http://www.99.se/mac-os-x/279771-muspekare-haller-sig-nertryckt.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 10:05
Ursprungligen av tonymain:

Okej, har en ganska jobbigt problem. Har en MacBook Pro av näst senaste modellen.

Min pekplatta kan börja markera allt automatisk (som om jag håller den intryckt) hela tiden. För att lösa detta måste jag starta om datorn. Låter inte detta lite konstigt?

Visste inte vart jag skulle placera tråden men jag hoppas på hjälp!

Jag råkade nyligen ut för ett liknande problem, dock använde jag en inkopplad mus.

För mig upträdde det i Google Chrome och när det väl etablerat sig där gällde det hela operativsystemet. Jag testade att starta om datorn, vilket hjälpte, men det hela återkom en stund efter att jag startat Chrome.

Jag slutade därför att köra Chrome och sedan dess har problemet inte återkommit. Sen om det verkligen var Chromes fel är oklart

Ursprungligen av finwe:

Jag slutade därför att köra Chrome och sedan dess har problemet inte återkommit. Sen om det verkligen var Chromes fel är oklart

Jag har Chrome installerat men kör det inte, kör mest Firefox. Men jag får problem både i firefox och safari .. hm -.-

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-13 13:25
Ursprungligen av tonymain:

Jag har Chrome installerat men kör det inte, kör mest Firefox. Men jag får problem både i firefox och safari .. hm -.-

Jag har redan skrivit vad felet beror på. Det spelar ingen roll vilken webbläsare du använder.

  • Medlem
  • 2010-09-16 15:04

Samma sak händer mig. Är det någon som vet lösningen på problemet? Det börjar bli jäkligt irriterande.

1
Bevaka tråden