Behöver hjälp och råd angående UPS-retur

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-12 14:14

Jo, jag har fått ett par hörlurar utbytta efter mycket tjafs och nonchalans från UPS och ska nu skicka tillbaka dessa så snabbt som möjligt.
Jag kan inte ringa och boka hämtning under morgondagen eftersom de har stängt nu.
Jag har kollat lite på UPS:s hemsida men hittar inte rätt alternativ.

Det står UPS Saver på etiketten och det finns ett alternativ som heter "UPS Express Saver" och fraktanvisningarna från Apple säger att jag ska uppge att det är en "Prepaid Return Service", något sådant alternativ finns inte heller på sidan.

Någon som vet om inlämningar mot förmodan har öppet på söndagar?
Tusen tack till den som kan hjälpa mig med detta dilemma

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-14 22:53

UPS Saver = UPS Express Saver. UPS har inte öppet på söndagar. Förstår inte riktigt problemet. Varför måste du veta vilket fraktalternativ som Apple har valt? Det är väl bara att ringa UPS och boka en upphämtning och de kommer att leda dig rätt. Du kan ju nämna att det är en Apple retur när de frågar efter kundnumret t.ex.

Förstår inte heller vad du menar med mycket tjafs och nonchalans från UPS. Det är väl inte de som skall hantera din reklamation? Du bara ringer dem för att be dem komma och hämta Apples grejer, finns inte så mycket att tjata om med UPS om detta väl?

Nu vet jag ju inte exakt vad som hänt...

1
Bevaka tråden