Spela in iChat videochatt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 16:29

Alltså, jag bara älskar Apple, min iMac och nu speciellt iChat!

Min dotter, som bor i Stockholm, ringde till mig för en timme sedan och berättade att mitt lilla barnbarn just hade ålat sig fram till soffan och rest sig upp. I min värld är det en mycket stor och viktig händelse!

Nu skulle naturligtvis jag, mormor, också få se så min dotter startade iChat och ställde sin MacBook Air i soffan. Barnet placerades på mattan. Och jag satt här hemma i Sundsvall (samt i deras soffa typ) och vinkade och ropade på barnbarnet. (ja ja, jag vet att jag är löjlig )

Så funderade jag
-Tänk om man skulle kunna spela in denna viktiga händelse.
Och naturligtvis, underbara Apple, så gick det. Det var bara att välja Spela in chatt

Och vet ni va? Det lilla barnet kröp för första gången i sitt liv, kröp till mormor "i soffan" och reste sig upp och skrattade mot mig! Och allt detta har jag nu sparat på video. Det är stort! Inte så bra kvalité kanske, men ändå! Filmsnutten lade sig i iTunes där den själv ordnat en ny Spellista kallad iChat-chattar.

Så enkelt. Så smidigt. Så underbart när allt bara fungerar.

Sånt är kul!

Vänta ett slag så kommer det snart en uppdatering av iChat som gör att du kan sitta hemma hos dig och kolla med iChat och i andra ändan kan de hålla upp en iPhone4 som direktsändande kamera via FaceTime... Då blir det riktigt kul.

Hört att Apple jobbar på en koppling mellan FaceTime och ngt Winowsprogram.
Då behöver de inte ens ha en Mac i andra änden....

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 16:57
Ursprungligen av Goflorp:

Sånt är kul!

Vänta ett slag så kommer det snart en uppdatering av iChat som gör att du kan sitta hemma hos dig och kolla med iChat och i andra ändan kan de hålla upp en iPhone4 som direktsändande kamera via FaceTime... Då blir det riktigt kul.
.

Kanon! Det blir bättre och bättre Nu fattas bara att FaceTime också ska fungera utan wifi!

Man skall tydligen kunna få det fungera om man gör en jailbreak.

men nu har det ju kommit lite updates 4.01 - 4.02 - 4.1 så jag kan inte säga att det funkar just nu.
4.2 kommer ju i November med bl a utskrifter fixat, undras vad det blir mer.

Kanske en knapp som säger "Jag använder ett bra 3G-nät" (on - off)

Det går rykten just nu om att iChat är "nära uppdatering" och att iLife-serien kommer uppdateras, men att iDVD är ersatt med ngn ny "mystery program" ...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 19:04

Jailbreak struntar jag nog i, då väntar jag hellre. Kommer ihåg hur jobbigt det var med den allra första iPhonen som man ju var tvungen att jailbreaka.

"Mystery program" låter spännande Det är så kul att det hela tiden kommer nya roliga funktioner och prylar!

1
Bevaka tråden