Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ställa in airport express.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med min airport express. Den har fram till idag förlängt mitt primära trådlösa nätverk som fås via förra generationens Time Capsule + är ansluten till stereon.
Idag så ville dock inte iTunes hitta några airtunes-enheter. Kollade i airport-verktygen men där fanns inte längre min express-enhet. Dock lyste lampan fortfarande grönt.
Så jag trycker in reset-knappen. Efter omstart så börjar lampan blinka orange istället för att lysa grönt. Nu kommer den återigen upp i airport-verktygen men jag kan inte komma åt expressen och brygga den till mitt trådlösa nätverk eller ställa in airtunes igen.
Testar att göra en hård omstart av den (man pluggar ur den och pluggar i den igen samtidigt som man håller reset-knappen intryckt). Expressen dyker återigen upp i airport-verktygen men jag kan inte komma åt den fortfarande.
Testar då att koppla en nätverkssladd från TC'n till Expressen samtidigt som jag gör en ny hård omstart av expressen. Den dyker upp i airport-verktygen igen. Men jag kan inte komma åt inställningarna fortfarande.
Någon som sitter inne på ett tips om vad jag kan försöka med härnäst för att kunna komma åt den? Eller ska jag bita i det sura äpplet och gå och köpa en ny?
Det är lite jobbigt att ha en 10 meter ljudsladd dragen tvärsöver rummet för att kunna få musiken från datorn till stereon...

Hänger på den här tråden, hur har det gått för dig? Fått någon ordning på din Airport Express.

Har själv haft bekymmer med mina Airport Express, vet inte exakt när det börja men någon gång efter semestern. Just nu så kan jag inte skicka musik ifrån iTunes på min iMac. Dock kan jag skicka musik ifrån Spotify med Airfoil. Dock så brukar AE försvinna ibland (lyser grönt), jag hittar den varken med Airport Verktyget, iTunes eller Airfoil. Ibland kommer den igång efter att jag gör den strömlös men oftast får jag göra en reset och göra nya inställningar så fungerar det ett tag (med Airfoil). Grejen är att jag har samma bekymmer på jobbet där jag tyvärr har en PC som jag skickar Spotify till en AE, har fungerat tidigare men nu får jag det inte att fungera alls. Kan ställa in AE men den hittas inte efter att inställningarna är klara.

Några tips? Fler som fått problem med AE den senaste tiden?

// Conny

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-30 17:10

Ständiga avbrott

Jag har också drabbats av problem med min AE senaste månaden, men av en annan typ. Den funkar i princip, men det blir ständiga avbrott när jag strömmar musik från iTunes. Det kunde hända ibland tidigare, men inte så ofta att det var något egentligt problem. Nu händer det hela tiden och ibland kan avbrottet vara upp till en minut eller mer.

Det är helt ohållbart och jag försöker just nu komma på vad problemet kan vara. Har hittills kunnat konstatera att det inte spelar någon roll om jag strömmar direkt från min iMac eller via min vanliga Airport.

Kan det vara ett hårdvarufel i AE?

1
Bevaka tråden