Microsoft Optical Mouse Blue

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du letar efter en billig optisk mus bör du undvika denna modell. Helt bortkastade pengar enligt min mening. Jag har använt min i en vecka nu, men det blev papperskorgen idag. Min gamla Logitech dual optical får stanna ett tag till.

Tar vi en titt på hur de placerat sladdmynningen (se bild) på denna modell ser vi att sladden skjuter ut snett nedått, viket leder till att man kör mussladden rakt ner i musmattan hela tiden. Fruktansvärt frustrerande. Jag fick benda upp min sladd med grov ståltråd, men fick inte till det riktigt ändå.

Förutom detta, var mitt exemplar högre på ena sidan av musen vilket ledde till att musen tippade från höger till vänster så fort jag rörde den. Fruktansvärt kass kvalitet.

Mitt råd är som sagt att undvika denna modell.

Denna mus finns även i en trådlös version, vilken jag inte testat, och jag tror inte jag har lust att ge den en chans heller.

Tummen ner för Microsoft!

• Medlem
  • 2003-08-18 19:37

För att skapa jämvikt, så kan jag avslöja att jag var nöjd med den musen (min är svart), bortsett att jag fick musarm och bytte till en Kensington-kula istället.

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-18 20:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christobal
Denna mus finns även i en trådlös version, vilken jag inte testat, och jag tror inte jag har lust att ge den en chans heller.

Jag har den trådlösa/optiska. Riktigt nöjd med den... men det är ju inga sladdar ivägen heller.

Äger två modeller av den gråa, enkeloptiska modellen av Microsoft Intelli Optical -- eller vad den heter.

Skitmöss. Väldigt dålig kvalité på musen, knapparna knakade och var lösa. Och om man tappar den på golvet en gång så går den sönder.

Microsoft gör skitmöss.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-18 21:33

För att ytterligare visa att smaken är som baken:

Jag har en Intellimouse Explorer här hemma, mycket trevlig mus, har haft den länge, inget fel på den.

På jobbet har jag en Intelliball eller vad de heter, styrkula. Också fin och bra.

Logitech skyr jag som pesten, sämre mög får man leta efter rent ergonomiskt. Usch och fy.
Kensingtons nyare grejjor står inte högt i kurs heller.

• Medlem
  • 2003-08-18 21:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
[BJag har en Intellimouse Explorer här hemma, mycket trevlig mus, har haft den länge, inget fel på den.[/B]

Samma här!

Väldigt nöjd med min, lite dåligt dock att MS inte uppdaterat drivisarna på bra länge.

men vem vill överhuvudtaget ha en microsoft-mus och stödja våra konkurrenter?

Citat:

Skrevs ursprungligen av southtown
men vem vill överhuvudtaget ha en microsoft-mus och stödja våra konkurrenter?

våra?? eru suppleant eller?

• Medlem
  • 2003-08-18 22:47

Logitech har iaf tidigare haft ergonomiska möss och tangentbord. Jag har ett böjt tangentbord och en mer ergonomisk mus och den har fungerat väldigt bra.

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-19 18:47

Ska ha en extern mus till min nya Alu15" (om den nu nånsin kommer arrfggh!), men vill helst inte ha MS, men prövade Microsoft Notebook Optical Mouse och den var förvånansvärt bra. Nåra andra erfarenheter? Logitechs notebook-mus börjar bli gammal eller?

1
Bevaka tråden