Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rädda kraschad pc-partition.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-03 13:56

Min bootcamp-partision försvann helt plötsligt för ett tag sen, när jag jobbade i MacOS. Har bara tre dolda mappar kvar som heter:
.fseventsd
.TemporaryItems
.Traches

vet att allt var kvar tidigare under kvällen. Har en några CAD-filer av värde som jag skulle vilja få tag på.

Jag har något freeware-program som gör att jag kan skriva i bootcamp-partisionen från mac trots att den är i NTFS. Vet inte om det är inblandat.

Någon som vet något program för mac som kan se borttagna filer på NTFS-partisioner? Eller går det att rädda filer därifrån på något annat sätt? När jag visar info om disken står det att 29 GB används, så den kan ju inte var tom.

Har testat handy recovery och pci file recovery genom VMware Fusion. Men de vill inte jobba med mappar, som bootcamppartitionen dyker upp som, när jag delar den.

//Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-03 18:06

Finns en heldel pa detta eller liknande teman redan pa forumet. Sok.

Googla pa gparted och photorec och du ska finn a vad du behover. Ha tungan ratt I munn. Ar det viktig data och du into forstar instruktionerna till programmen du kommer fa lankar till via google, kontakta experter. Det ar absolute viktigt att du into forsoker sjalv om du ar osaker, da du riskerar att gora mer skada en nytta.

Denna situation har varit flitigt diskuterat har tidigare.

Lycka till!

1
Bevaka tråden