Söker bra macbarometer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-02 14:36

Vart ska man vända sig om man vill se en aktuell bild av var i produktcykeln en mac befinner sig eller om det finns rykten om modellen, kort sagt om det är läge att köpa? Det finns sajter med detta, men jag hittar inget.

• Medlem
  • 2010-09-02 14:39

Tack!

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-09-02 18:31

Bra, informativ och snygg sida.

Bokmärker.

• Medlem
  • 2010-09-02 22:04

Tack!

"Läge att köpa" är det väl när man behöver den och inget annat? Jag köper gärna fjolårets modell i stället för årets om den passar mina behov bättre. För mig finns inget "köp ej". Om den snart skall uppdateras så kan det tvärtom vara brått att köpa om man vill ha gamla modellen.

Det händer förstås att den nya modellen har någon het nyhet, men prestanda ändras ju inte så snabbt länge att man känner sig lurad för att den nya är dubbelt så snabb.

Appleköpguiden har andra användningar också, inser jag när jag ser den. 451 dagar sedan Air uppdaterades, det är ju bra grund för spekulationer för vad som skall hända med den. Intressanmt att MacBook har kortaste medelcykeln. Det borde betyda att den är viktig för Apple, men det finns bara en modell numera.

Jo, Ingemar, men de flesta vill ju ha den senaste maskinen för sina sura pengar .
Det är ju inget roligt att gå ur affären på måndag, ha betalt kanske 15-20 tusen för en dator. Sedan 14 dagar senare kommer en ny som för 4000 mindre gör 1,6 gånger farten...

Det betyder att min blev "Förra årets modell" direkt.
Jag hade blitt sketsur.

1
Bevaka tråden