Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Eller så var det din plånbok som inte hade råd med cream de la cream 2002

Förvisso, men bildkvalitén speglar bra vad vanliga konsumenter kunde köpa för en normal budget vid de olika årtalen. Med reservation för att jag minns fel: 2002 fotade jag med en firewire-webbkamera, 2003 en Nikon Coolpix 2500 och 2004 en Canon Ixus 400.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-01 12:07

Gillar skarpt att dom stängt ute windowsanvändare för streamingen Mohaaaaaaa!

Frågan är hur tekniken kommer att hålla? Apple är inte det relativt lilla företaget med en trogen skara hängivna kunder, nu är de gigantiska och säljer 10 miljoner iPhones om året. Vi snackar helt annat tryck än för sex-sju år sedan...

Förresten, hoppas Jobs slipper practical jokes från Bill:

Ursprungligen av Adrian B:

Frågan är hur tekniken kommer att hålla? Apple är inte det relativt lilla företaget med en trogen skara hängivna kunder, nu är de gigantiska och säljer 10 miljoner iPhones om året. Vi snackar helt annat tryck än för sex-sju år sedan...

Men det är väl inte riktigt sant...

Alla vi som länge varit Mac-supportrar (eller dyrkare) går inte att jämföra med alla iPod/iPhone användare.

Äpplen och päron...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Men det är väl inte riktigt sant...

Alla vi som länge varit Mac-supportrar (eller dyrkare) går inte att jämföra med alla iPod/iPhone användare.

Äpplen och päron...

Förvisso, men både äpplena och päronen kommer att vara intresserade av eventet och vilja se videoströmmen. Besökte du någon kö inför preimären av iPhone 4? Gott om både äpplen och päron där. Faktiskt fler päron skulle jag nog påstå.

Ursprungligen av Adrian B:

Förvisso, men både äpplena och päronen kommer att vara intresserade av eventet och vilja se videoströmmen. Besökte du någon kö inför preimären av iPhone 4? Gott om både äpplen och päron där. Faktiskt fler päron skulle jag nog påstå.

Nej, det gjorde jag inte och jag är förhållandevis ointresserad av iPod/iPhone/iPad, jag är en Mac-evangelist.

Att det är fler päron styrker bara min mening. De flesta av Mac-fans jag känner är inte överdrivet iP*** fans, och många av de som har iPhones har ingen aning om hur en Mac fungerar.

Måtte Apple aldrig tappa sin fokus på Mac OS X.

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-01 13:24
Ursprungligen av LCR:

Att det är fler päron styrker bara min mening. De flesta av Mac-fans jag känner är inte överdrivet iP*** fans, och många av de som har iPhones har ingen aning om hur en Mac fungerar.

Måtte Apple aldrig tappa sin fokus på Mac OS X.

LCR

Sant. Känner (till) många iPhoneanvändare som inte ens vet att iPhones skapare, Apple, tillverkar en dator, än mindre OS X. De av dom som vet om det och detta jippo och är intresserade är nog relativt få.

Ursprungligen av MatsOlov:

Sant. Känner (till) många iPhoneanvändare som inte ens vet att iPhones skapare, Apple, tillverkar en dator, än mindre OS X. De av dom som vet om det och detta jippo och är intresserade är nog relativt få.

Med andra ord - mer bandbredd åt Mac-folket

Ursprungligen av MatsOlov:

Sant. Känner (till) många iPhoneanvändare som inte ens vet att iPhones skapare, Apple, tillverkar en dator, än mindre OS X. De av dom som vet om det och detta jippo och är intresserade är nog relativt få.

Känner man inte till att det är Apple producerar datorer är man nog bra bakom flötet....

Ursprungligen av LCR:

Nej, det gjorde jag inte och jag är förhållandevis ointresserad av iPod/iPhone/iPad, jag är en Mac-evangelist.

Att det är fler päron styrker bara min mening. De flesta av Mac-fans jag känner är inte överdrivet iP*** fans, och många av de som har iPhones har ingen aning om hur en Mac fungerar.

Men din syn på iOS-produkterna och dess användare eller vad dom tycker om Mac spelar inte så stor roll för vad jag försökte få fram.

Jag menar att trycket på videoströmmen kommer att vara mångfaldigt högre nu än det var i början av 2000-talet för nu finns det närmare 100 miljoner iOS-produkter ute och dess ägare är också intresserade av Apples nyheter. SPECIELLT när det faktiskt är ett iPod/iOS-centrerad event.

Ursprungligen av Adrian B:

Men din syn på iOS-produkterna och dess användare eller vad dom tycker om Mac spelar inte så stor roll för vad jag försökte få fram.

Nej, jag byggde bara vidare...

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 13:06
Ursprungligen av MatsOlov:

Gillar skarpt att dom stängt ute windowsanvändare för streamingen Mohaaaaaaa!

Men alla iPhone/iTouch/iPad användare kan kolla på live videon så länge de har iOS 3.0 och senare installerat. Så då kan Windows användare följa live feeden också. Det går också att köra över VLC men man måste ladda om sidan efter några minuter.

Ursprungligen av Adrian B:

Frågan är hur tekniken kommer att hålla? Apple är inte det relativt lilla företaget med en trogen skara hängivna kunder, nu är de gigantiska och säljer 10 miljoner iPhones om året. Vi snackar helt annat tryck än för sex-sju år sedan...

Det hoppas jag också. Det var rätt hög tryck förut också. Det var inte lätt att få en stream som inte avbröts minst en gång.

//Rob

Tycker det känns som en respektlös, förlöjligande, nedlåtande ton från LCRs sida när han pratar om folk som gillar Ipod/Iphone och skiter i Mac-produkterna. Så bara för att datorprodukterna inte intresserar de så är de inte lika "hardcore" och "fräcka" som oss eller vadå?

Alla mac-fans jag känner äger minst en Ipod, oftast en Iphone, en Macbook och i vissa fall även en stationär Mac.... Och de flesta jag känner som är relativt "nya" mac-användare har gått från Ipod/Iphone till Macbook.

Ursprungligen av PeeMaN:

Tycker det känns som en respektlös, förlöjligande, nedlåtande ton från LCRs sida när han pratar om folk som gillar Ipod/Iphone och skiter i Mac-produkterna. Så bara för att datorprodukterna inte intresserar de så är de inte lika "hardcore" och "fräcka" som oss eller vadå?

Läs vad du vill...

Jag baserar mina åsikter på de icke-Mac människor jag känner som tror de är något bara för att de har en iPhone (börjar iof bli lite pasé nu), och tittar man på Dagens diskussioner här på 99.se så ser man hur trenden går från Mac OS X til iOS...

Jag hoppas att Apples fokus INTE övergår till att göra glättiga (om än väldesignade) slit och släng prylar istället för att producera arbetsdatorer som överstiger alla andra.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Läs vad du vill...

Jag baserar mina åsikter på de icke-Mac människor jag känner som tror de är något bara för att de har en iPhone (börjar iof bli lite pasé nu), och tittar man på Dagens diskussioner här på 99.se så ser man hur trenden går från Mac OS X til iOS...

Jag hoppas att Apples fokus INTE övergår till att göra glättiga (om än väldesignade) slit och släng prylar istället för att producera arbetsdatorer som överstiger alla andra.

LCR

Jag förstår hur du menar. Dessvärre är Apple ett företag och de lägger mest fokus på det som säljer bäst och genererar mest pengar. I slutänden är det iOS-produkterna. Kollar man på sålda enheter och antalet sålda appar går de förmodligen bra mycket mer plus på iOS-delen är på Mac-delen....

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag förstår hur du menar. Dessvärre är Apple ett företag och de lägger mest fokus på det som säljer bäst och genererar mest pengar. I slutänden är det iOS-produkterna. Kollar man på sålda enheter och antalet sålda appar går de förmodligen bra mycket mer plus på iOS-delen är på Mac-delen....

Tills det är pasé att köpa iOS. Det var inte länge sedan det var coolt att ha SonyEricsson, vindarna vänder och iOS köparna är inte trogna på samma sätt som Mac användarna är.

LCR

Ursprungligen av PeeMaN:

Tycker det känns som en respektlös, förlöjligande, nedlåtande ton från LCRs sida när han pratar om folk som gillar Ipod/Iphone och skiter i Mac-produkterna.

Ursäkta mej, jo du läste rätt...

LCR

Vilken tid Svensk tid drar det igång?

Ursprungligen av theplague:

Vilken tid Svensk tid drar det igång?

19.00 borde det vara.

Det är ju inte helt enkelt det där med vart ett företag går...

Det kan ju bli så i framtiden att det är lönslöst sälja ngt annat än en platt dator, som man kanske pratar kommandon till som om den vore en butler.
Då får väl Apple se till att man ligger i frontlinjen där med.

Jag tror inte ni behöver vara rädda för att Apple slutar sälja Macar imorrn (eller efter ikväll).
OSX kommer klara kakan i många år framöver, det har aldrig någonsin sålts så många macar i månan som det gör nu.

Det är förbannat gott använda och ha "hjärtat på Macsidan" eller hur man skall uttrycka det, det är konstant bidevind hela tiden.... rätt gött som kontrast till OS9-tiden då man vart konstant mobbad för att man gjort valet att köra Mac istf Win.

Om ANDRA köper SonyEricsson-telefoner för pengarna eller inte kan se på Eventet för att de kör Windows vill jag faktiskt strunta i.
Det kommer finnas tillräckligt många som "fattat galoppen" och kör Apples saker för att det skall finnas ett trevligt universum att jobba och ha som hobby de närmsta 25 åren.

För att se streamen, går man bara in på apple.com klockan 19 i safari på iphonen? (sitter på jobbet med äckelwindows)

Kanske dum fråga, men jag gick in på apple.com nu, men ser inget om någon streaming-event än, så blev lite orolig. Vill ju inte missa.

Ursprungligen av yabbah:

För att se streamen, går man bara in på apple.com klockan 19 i safari på iphonen? (sitter på jobbet med äckelwindows)

Kanske dum fråga, men jag gick in på apple.com nu, men ser inget om någon streaming-event än, så blev lite orolig. Vill ju inte missa.

Jag undrar också hur man gör.

Ursprungligen av kalle94:

Jag undrar också hur man gör.

Skönt att fler undrade, jag som kände mig dum och tvekade att posta.

Ursprungligen av yabbah:

För att se streamen, går man bara in på apple.com klockan 19 i safari på iphonen? (sitter på jobbet med äckelwindows)

Kanske dum fråga, men jag gick in på apple.com nu, men ser inget om någon streaming-event än, så blev lite orolig. Vill ju inte missa.

Det finns en knapp(se bild) som fn inte går att trycka på. Jag antar att den kommer att funka när det är dax. För övrigt är det somsagt Apple.com och inte Apple.se som gäller...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det finns en knapp(se bild) som fn inte går att trycka på. Jag antar att den kommer att funka när det är dax. För övrigt är det somsagt Apple.com och inte Apple.se som gäller...

Se på tusan, där var den ju. Tackar
Skyller på apple då dom redirectar mig till apple.com/se när jag går in, men löst nu.

Finns redan en bild uppe på Apple.com

"watch the keynote live"

Länken aktiveras när det börjar kl. 19

Undrar vad de har för bandbredd...

Jag vet när man försöker se på en streamad speedway match från Polen och det blir lite mer än 250 tittare så hackar det. Siffran här lär ju vara ganska stooooor...

För att klargöra lite vad jag syftar på är att alla dessa icke-Mac iPhone användare lär knappast ha samma brand loyalty som Mac-användarna alltid haft, även genom Gil Amelio åren. Många Mac-användare har bitit sej fast genom åren trots vissa tillfällen då Macen bevisligen varit sämre på vissa saker.

Med telefoner och annat som hela tiden ska slängas/köpas nytt så finns det inte samma anledning att stanna vid ett märke, och låt säga att Android utvecklas så att iOS ligger i lä, då köper folk sådana telefoner i några år osv. Mycket färre byter till Windows bara för att senaste versioner har XYZ.

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-01 17:20

Är det klart att Apple streamar detta även utanför US?

Ursprungligen av MatsOlov:

Är det klart att Apple streamar detta även utanför US?

Man tycker ju att de skulle ha nämnt i pressmeddelandet om vissa länder eller världsdelar var exkluderade.

Apple Store ligger nere

Bevaka tråden