Facebook & MySpace Textbaserat?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej där.

Jag sitter i OS X 10.5.8 på en 20" iMac early 2008 och har följande problem:

Ända sedan jag flyttade till min nya lägenhet så har det i princip varit omöjligt att använda Facebook samt MySpace då dessa har blivit textbaserade och inte laddar in annat än väldigt basic HTML-kod vad det ser ut.

Jag har prövat både i Safari, Firefox och Chrome, alla i uppdaterade versioner. Har inga extensions igång. Samtliga andra websidor fungerar utmärkt.

Jag har även prövat att radera all användarhistorik etc.

Tack på förhand för ev. hjälp!

Mvh

S

Ursprungligen av Sargaroth:

Ända sedan jag flyttade till min nya lägenhet...

Beskriv gärna skillnaderna i internetförbindelse mellan gamla och nya bostaden. Både vad det gäller typen av förbindelse (ADSL, fiber, osv) och utrustningen som används (modem, router).

Det känns som någon slags spärr (i brandvägg eller router t.ex), som gör att CSS-filer m.m. inte läses in.

Ursprungligen av Sargaroth:

...i princip varit omöjligt att använda...

Vad menar du med "i princip omöjligt"? Menar du att det fungerar ibland, men inte alltid?

Jag har tidigare surfat trådlöst via min Airport, men i nya lägenheten så har vi (gissar jag) fiber (CAT5-kabel från datorns ethernetport till ett ethernetuttag i väggen. Bredbandskollen ger mig 95 MBps ner och 65 upp.

Med i princip omöjligt menar jag att det händer att man hamnar på en sida, gissningsvis där man inte varit tidigare om man klickar på en länk på facebook (annonsering etc.). Då kan all grafik läsas in igen, men klickar man sig till sin profil så återgår det till textbaserat igen.

Jag har f.ö. varit inne och rotat lite i inställningarna på Firefox när jag försökte få min e-legitimation att fungera, men jag förstår inte varför det skulle påverka Safari och Chrome.

Bumpar tråden lite, men kollade felloggen i firefox, och där står det bara

Fel: Bootloader is not defined.

What could this mean?

1
Bevaka tråden