Rea MacBook Mediamarkt

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag finns en annons i DN om REA på Mediamarkt.
MacBook MC5165/A för 7990 kronor. Det måsta vara ett superpris - eller ?
13.3" IC2 Duo 2.4 GHz Intern 2GB HD 250GB NVIDIA 320MB Snow Leopard.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-08-23 10:39

Ja det är samma som kostar 10195:- på Applestore så det är ju ett riktigt fynd!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-08-23 10:40

Vilket Mediamarkt gäller detta erbjudande?

Ursprungligen av onnyt:

Vilket Mediamarkt gäller detta erbjudande?

Stockholm - Uppsala enligt bladet. Vad jag kan se är det samma som i AppleStore.

Var nere precis och kollade på Mediamarkt Heron City vid Kungens kurva. Det fanns ca 75 stycken på en pall - för den som vill ha. Den stora rusningen var på en 32" platt TV för 1995:-. Personalen har tomteluvor och kallar det Jul/mellandagsrea........
Hur som helst - priserna var bra på mycket.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-23 12:31

Om jag förstått det rätt gäller priserna i samtliga MM-butiker i Sverige.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 12:49

Looks like it!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-23 15:10

Yepp. Mediamarkt kör hårt. 7990 kr hos Mediamarkt Sisjön i Göteborg. Men jag trillade dit på en iPod Touch 8 gig för 995 kr !!!!!!!!!!

Skulle inte alls köpa en men kunde inte låta bli.

Ja vissa har ju tur att apple säljer där själv.

Är den (macbook mc516s/a) bra då?

var också o kollade på denna billiga macen. Men är det denna som har chassit som går så lätt sönder? Eller tänker jag på en föregångare?

Och fattar jag rätt att man inte kan byta batteriet, för det är inbyggt?

och, kan man byta/lägga till minne själv?

Tacksam för svar innan de tar slut på MM

• Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-23 23:12
Ursprungligen av louise99:

var också o kollade på denna billiga macen. Men är det denna som har chassit som går så lätt sönder? Eller tänker jag på en föregångare?

Och fattar jag rätt att man inte kan byta batteriet, för det är inbyggt?

Tacksam för svar innan de tar slut på MM

Nää, den har ett unibody chassi, inte som förra.
Batteriet är inbyggt ja.
Byta minne ska gå så långt jag vet... man får vara förberedd på att skruva upp den. Men det ska inte vara så svårt

Byta minne är inte mycket svårare än på den gamla. Åtta skruvar istället för tre.
Installing MacBook Unibody Model A1342 RAM - iFixit
http://manuals.info.apple.com/en_US/MacBook_13inch_Mid2010_UG.pdf

OK, det bör jag ju klara. Försökte också hitta några tester på maskinen för att se dess svagheter, men jag hittar inga tester. Är det en bra maskin? Kör CS3-4, och har inga jättekrav på att det ska gåskitfort. Sitter nu på en Powermac G4 från 2004 så jag antar att allt annat går fortare?

Då skulle jag köpa direkt, för det var MacBooken med FireWire.

Och - om batteriet tar slut - är det bara att slänga datorn då?

Och - om batteriet tar slut - är det bara att slänga datorn då?

Nej, du ber helt enkelt Apple byta ut det åt dig till en fast kostnad.
Ligger på ca 1200:- om jag inte missminner mig.

Om man varit tvungen att slänga datorn när batteriet tagit slut hade nog inte Apple haft så bra rykte

Är det en bra maskin då? Kör CS3-4, och har inga jättekrav på att det ska gåskitfort. Sitter nu på en Powermac G4 från 2004 så jag antar att allt annat går fortare?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 09:49

Är det en bra maskin då? Kör CS3-4, och har inga jättekrav på att det ska gåskitfort. Sitter nu på en Powermac G4 från 2004 så jag antar att allt annat går fortare?

Det är en okey prestanda maskin och du har nya grafikkortet Geforce 320M som gör sitt jobb bra.

Du har multidisplay port för att koppla in större extern skärm.

Jag är säker på att du blir nöjd.

Det är Unibody skal även om det är i plast, så dom så kallade sprick problemen är borta som var fallet med tidigare plast macbook modeller.

syrran säger att hon tror att färgerna på den maskinen är kassa?

(eller är det syrran som är kass?)

Vi skall inte beskylla syrran för något - men jag undrar om hon förväxlar det med iMac, och skriverierna om "gul" skärm osv.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 14:36

Inget fel på skärmarna eller färgerna på nya Macbooken. Du får en fin skarp och ljus LED-skärm.

Inga bekymmer alls med det.

Perfekt!!
Nu kommer min lobbyverksamhet, dvs få min flickvän att också införskaffa en bärbar Mac att gå lite lättare...

Ja nu är den köpt - bara 7-8 st kvar när jag köpte min på MM i 421.
Hoppas jag inte ångrar mig!

Ja nu är den köpt - bara 7-8 st kvar när jag köpte min på MM i 421.
Hoppas jag inte ångrar mig!

Var inne på Elgiganten i Kungens kurva i ett annat ärende idag. Där var priset tom 100 kronor billigare än på Mediamarkt..... Sedan vet jag ju inte om dom har några på lager.
Sådant har hänt förr på Elgiganten. Mediamarkt hade ju helt klart.

De har rea på en massa prylar. Vet att det är lite off topic, men köpte i alla fall en Olympus E-450 för 1990,- och en BenQ 21,5" skärm för 990,-. Skärmen tror jag dock det är något fel på... Den känns oskarp och med en lila "tinge".

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 09:17
Ursprungligen av Capeman:

De har rea på en massa prylar. Vet att det är lite off topic, men köpte i alla fall en Olympus E-450 för 1990,- och en BenQ 21,5" skärm för 990,-. Skärmen tror jag dock det är något fel på... Den känns oskarp och med en lila "tinge".

Har du hunnit plåta nått med Olympus- E-450 ? Nöjd med bild resultatet ? Är det ett fynd har inte hunnit kolla upp den ännu ?

Men låter som ett bra pris ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Har du hunnit plåta nått med Olympus- E-450 ? Nöjd med bild resultatet ? Är det ett fynd har inte hunnit kolla upp den ännu ?

Men låter som ett bra pris ?

Inte direkt, köpte den igår och har bara försökt lära mig hur den fungerar, är van vid Canon sedan tidigare. Ett fynd är det hursomhelst, lägsta priset på Prisjakt är 3899,-. Det är alltså med kitobjektivet 14-42.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 09:29
Ursprungligen av Capeman:

Inte direkt, köpte den igår och har bara försökt lära mig hur den fungerar, är van vid Canon sedan tidigare. Ett fynd är det hursomhelst, lägsta priset på Prisjakt är 3899,-. Det är alltså med kitobjektivet 14-42.

Hade inte tänkt köpa men jag har ingen system kamera. LiveView

Är den ändå lite lättvikt ? småsmidig ?

Jag får åka ut och plocka upp en under förmiddagen. Måste ändå köpa lite original bluray filmer för en 50 lapp stycket:D

Vi får utbyta erfarenheter senare. Blir spännande.

Ursprungligen av CUBEIS:

Hade inte tänkt köpa men jag har ingen system kamera. LiveView

Är den ändå lite lättvikt ? småsmidig ?

Jag får åka ut och plocka upp en under förmiddagen. Måste ändå köpa lite original bluray filmer för en 50 lapp stycket:D

Skickat ett PM till dig istället, för nu är vi ganska off topic.

Ngn som vet om det finns ex kvar i Stockholmsområdet?

Bevaka tråden