Världsgaranti på iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 12:51

Min iphone4 från UK har börjat krångla och jag ringde då Apple UK för att få hjälp (eftersom den är köpt därifrån med Borderlinx). Det trevliga britten informerade mig då om "international service and repair exchange program", "ring Apple i Sverige så hjälper de dig" säger han till mig...

Högst skeptisk ringer jag Apple i Sverige och väljer i menyn att jag vill ha support på min iphone, får då ett automatiskt svar "kontakta din operatör". Ringer en gång till och väljer "support på ej namngiven produkt" döm av min förvåning när "Rasmus" helt och hållet förstår vad jag pratar om och ger mig ett nummer till LAN-Masters AB på Rörstrandsgatan 37 som kan hjälpa mig tydligen..

Ringer LAN-Masters och en trevlig dam informerar mig om att de absolut sköter service på iphone 4 åt Apple även fast jag köpt den i England, dock är reglerna så pass nya så de har inte fått igång allt än och hon ber mig återkomma om 1v då allt ska vara på plats....

So there it is.. Apple har nu mera världsgaranti på iphone4. Go crazy kids!

Hm. Det här ställer saker och ting i en intressant position. Frågan är väl bara var och när jag ska införskaffa en iPhone 4, om nu det fungerar såhär bra.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 12:53

Precis som jag trodde att det skulle hända när Apple började sälja olåsta iPhone i Apple Store i England. Synd bara att det dröjer så länge innan det sprider sig till andra länder förmodligen pga kontrakten som de har i varje land.

//Rob

Senast redigerat 2010-08-17 13:50

Förtydligade rubriken och flyttade tråden till rätt forum.

/Mod

Trevligt att höra!
Då kan jag lugnt beställa en när den vita släpps

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 15:36

Sitter också och väntar på att Lan-Master ska komma igång med sin service på UK-köpta iPhone 4, jag har fått info om att det blir i mitten på Aug. Dvs vilken dag som helst nu!

Tråkigt att man ska gå runt med en iPhone4 med trasig kamera.

Men skönt att det löser sig såhär!

Alla tummar upp!

Det är riktigt trevligt, slipper man skicka telefonen till Apple om det skulle hända nåt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 19:25
Ursprungligen av keptang:

Det är riktigt trevligt, slipper man skicka telefonen till Apple om det skulle hända nåt.

Framförallt slipper man Anovo!

Riktigt najs, gäller det att ligga på låset när den vita kommer till UK.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 15:43

Det bästa är att blir telefonen dömd som kass, så ska Lan-Master ha en ny enhet hos sig efter 24h...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 16:53
Ursprungligen av WELiN:

Det bästa är att blir telefonen dömd som kass, så ska Lan-Master ha en ny enhet hos sig efter 24h...

Låter ju mycket bra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 16:55

Dock inga nyheter hos Lan-Master, ringde dit idag!

Om någon annan hör något får ni gärna informera!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 17:04
Ursprungligen av WELiN:

Dock inga nyheter hos Lan-Master, ringde dit idag!

Om någon annan hör något får ni gärna informera!

Var som sagt i kontakt med dem idag och fick informationen att det skulle ta ca 1 vecka innan de var uppe och körde så vi får hålla oss till tåls

Då finns det nog inga praktiska hinder från att beställa från UK.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 21:18

Detta är underbara nyheter! Tack för detektivarbetet Vitamin

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 22:54

Detta berättade jag för övrigt för någon vecka sedan i Borderlinx-tråden

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 23:14
Ursprungligen av WELiN:

Detta berättade jag för övrigt för någon vecka sedan i Borderlinx-tråden

Du angav inte så mkt källor så

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-17 23:31

FY FAN va nice. Jag köpte min iPhone 3G från Grekland, och min iPhone 4 från England, och har haft turen att ingen har pajat. MEN detta känner ju ärligt talat rätt fantastiskt. Ett år av lugn: pajar den kan jag lämna in den

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 07:45
Ursprungligen av desh:

FY FAN va nice. Jag köpte min iPhone 3G från Grekland, och min iPhone 4 från England, och har haft turen att ingen har pajat. MEN detta känner ju ärligt talat rätt fantastiskt. Ett år av lugn: pajar den kan jag lämna in den

Frågan är om det är bakåtkompatibelt med gamla modeller, lite tveksamt.

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2010-08-18 11:31

Det här gäller även Ipad konstigt nog. Däremot går det inte att få applecare till ipaden. Skumt.

Men jag ringde till apple sverige när jag köpte den i London. Man skickar helt enkelt den till de som skickar ner den till Holland för garanti-rep.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 14:52

Update: Still no news...

Edit: Not yet.... still waiting....

Senast redigerat 2010-08-23 12:58
  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-08-23 23:38

Inget nytt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-24 08:51

Har fått "NO sim" två gånger till nu så det börjar bli dags att de styr upp servicen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-24 09:48

Jag ringde igår runt 13-tiden, som ni ser i mitt förra inlägg! Då sa dom att det var nära nu, men kunde fortfarande inte ge något exakt datum.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 13:52

Någon som ringer o kollar denna gången? Börjar bli otålig här. Suger att gå utan kamera i en helt ny iPhone 4.

Vart har du ringt? Stockholm eller Malmö?

Jag har nämligen varit och hämtat en utbytestelefon i Stockholm idag (skickade in den för 7 dagar sedan), så det ska redan vara ingång sedan förra veckan. Om det är till någon hjälp så har en person på Lan Master vid namn Rasmus hjälpt mig med det hela.
Min telefon är alltså köpt i England/Borderlinx.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 14:57

Hmm okej, jag har haft kontakt med Malmökontoret... Får ringa dit igen!

Vilket är det du har haft kontakt med?

MVH

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-26 14:58
Ursprungligen av WELiN:

Hmm okej, jag har haft kontakt med Malmökontoret... Får ringa dit igen!

Vilket är det du har haft kontakt med?

MVH

Det hjälper att läsa. Lan Masters i Stockholm och Rasmus heter han som hjälpte med ärendet.

//Rob

Troligen Stockholm då GoYoghurt hämtade sin utbytestelefon där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 15:00

Ehrm, man blir trött på sig själv ibland. Tack

Edit; Malmökontoret har fortfarande inte fått igång sitt.... Bara att vänta lite till!

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-30 11:10
Ursprungligen av WELiN:

Ehrm, man blir trött på sig själv ibland. Tack

Edit; Malmökontoret har fortfarande inte fått igång sitt.... Bara att vänta lite till!

Pratade med en Rasmus på Malmökontoret idag och de har varit igång sedan några veckor.

Dessutom så tar de även emot gamla iPhonemodeller om de är sålda av Telia, bara så ni vet.

Bevaka tråden