Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display i titan/aluminium?

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-09-24 16:10

Tråden börjar spåra ur lite nu... Frågan är om det är värt att ha tre skärmar bredvid varandra när man kan få en 23" Cinema till ca 16.500:- + moms idag. För mig personligen löser inte dubbla skärmar problemet med att ha så breda fönster som möjligt, i tex Logic.

Det blev ju inga nya skärmar från Apple i Paris, så nu är det en 23" Cinema som gäller. Jag kommer att testa den på PC också när jag har fått den. Återkommer med recension angående detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-24 16:13

denna skulle ju passa med g5'an:
http://www.eyegonomic.com/page.dsp?page=188

  • Medlem
  • 2003-09-24 16:14

Japp, Eyegonomic har varit uppe i denna tråd redan. Titta tillbaka i tråden för priser etc!

Citat:

Skrevs ursprungligen av William Naversten
Jag skulle råda dig att gå tillbaka till skolboken och plugga in avsnittet "Pythagoras sats". Skärmens storlek mäts på hypotenusan.

Nej har viktigare saker för mig!

Men då är det ju fel på deras uträkningar också eller hur!!!

Det är det jag påpekar.

De har satt ihop 3st 19" skärmar och säger att det är 57" är det mitt fel?

Vakna du upp från skolbänken och se vad det är jag vill säga istället:D

Är det någon som har 23" Cinema eller 22" och tycker ni de är bra?

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Är det någon som har 23" Cinema eller 22" och tycker ni de är bra?

Har båda varianterna på jobbet faktiskt! 22-tummaren är rätt bra, ungefär vad man kan vänta sig av en så pass gammal TFT-skärm. Bildkvaliteten är lite dassig jämfört med modernare skärmar bara, men den duger fortfarande till att imponera på windowsfolk med. 23-tummaren är en helt otroligt underbar skärm som jag varmt kan rekommendera till alla som har de pengarna att lägga på en skärm. Enda alternativet om man vill ha en 23" widescreen är, såvitt jag vet, Sonys dito (verkar ha samma bildelement faktiskt) som har högre pris och är försedd med en irriterande fläkt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av apeir0n
OT, men jag har läst tråden och blir bara så förbannad när personer avfärdar sin okunskap på ett dåligt sätt! Att du sedan inte bryr dig om grundläggande mattematik, så bör du ha vett att respektera personer med högre intelligens!

Matematik stavas med ett t.:cool:

Jag har nu en Cinema Display 23" NÖJDA???

Citat:

Skrevs ursprungligen av apeir0n
Kul för dig om Du är nöjd med den, jag kanske misstolkar dig men jag köper aldrig en pryl för att göra andra nöjda, bara mig själv

Men nu ä vi överens om att jag har 23! Alright

Den är grym!!! Om jag skall byta igen så skall jag ha Samsung 193T istället där jag får st WideScreen, vilket jag skulle ha mer nytta av än 191T

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Matematik stavas med ett t.:cool:

Nej, det är faktiskt två t i matematik.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-02 11:26

om apple hade en ny design på gång, borde dom inte då släppt den samtidigt som G5?

Ställ dig jämte en Cinema och en G5:a så ser du att det passar skitbra deisgn mässigt ihop!

Hade det varit en aluminium skärm.. tror jag det blivit för mkt metall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-02 12:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Ställ dig jämte en Cinema och en G5:a så ser du att det passar skitbra deisgn mässigt ihop!

Hade det varit en aluminium skärm.. tror jag det blivit för mkt metall.

Precis, de kompletterar varandra riktigt bra!

Jag håller även med om att en alu-skärm inte alls hade känts lika bra, men å andra sidan vet vi ju inte hur snygg en Apple-formgiven skärm i aluminium skulle kunna bli

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-02 14:48

jag tycker med dom passar väldigt bra ihop. hade blivit fult med för mycket metall tycker jag. för mycket "industri"

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-10-07 08:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Ställ dig jämte en Cinema och en G5:a så ser du att det passar skitbra deisgn mässigt ihop!

Hade det varit en aluminium skärm.. tror jag det blivit för mkt metall.

...och för den som vill se hur bra en Cinema 22" och en G5 2x2 passar ihop så har jag en splitter ny G5 2x2 som ligger oöppnad i kartong. Säljes till helt vanligt Apple Store pris inklusive momskvitto Se mer info under säljes...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 09:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av William Naversten
...och för den som vill se hur bra en Cinema 22" och en G5 2x2 passar ihop så har jag en splitter ny G5 2x2 som ligger oöppnad i kartong. Säljes till helt vanligt Apple Store pris inklusive momskvitto Se mer info under säljes...

Shit, vad du ligger på William!
Vet inte hur många trådar jag sett dina försäljningsargument i nu...
Du vill verkligen få den såld va?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-10-07 09:16

Har sålt allt utom själv datorn, vilket gör mig förbryllad. Så mycket snack om folk som vill ha dem. Och sedan när det kommer till kritan... ( ) <=== tomrum

Anledningen till att jag du ser mitt inlägg flera gånger är att min dator på jobbet (PC) av någon anledning inte fixar att redigera ett befintligt inlägg utan att hänga sig. Så när jag skulle redigera inlägget och ta bort skärmarna (som är sålda) så lade jag istället ett nytt inlägg. Vilket när jag tänker på det kanske inte är så schysst mot dem som valt "bevakning av inlägg" för då blir man ju mailbombad...

Du har sett sista inlägget om G5:an. Pråmiss. Jag packar snart upp den själv.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Shit, vad du ligger på William!
Vet inte hur många trådar jag sett dina försäljningsargument i nu...
Du vill verkligen få den såld va?

En dum fråga kanske, men är det nån skillnad i bildkvalitet på Cinema 20" och 23", jag tänker på HD tillägget...:confused:

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-08 00:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Jag måste dock erkänna att jag hellre ser att de behåller den nuvarande formen - jag tycker att den transparenta plasten och de blanka ytorna kompletterar den matta G5:an på ett bra sätt. En aluminiumskärm tillsammans med en aluminium-G5 skulle bli lite för mycket i mina ögon - lite för matt och för kantigt.

Å andra sidan, om några skulle kunna lyckas med att göra en snygg aluminiumlösning så är det väl just Apple.

...säger Henrik, som är omgiven av kantiga aluminiumprylar formgivna på 80-talet av Jacob Jensen.

håller med...det kan bli lite väl tungt och metalligt med en skärm i samma stil som G5an..tycker de gamla passar bra än. Lite designönskningar är ju iof alltid att önska..men inte i metall...

Nytt önskas också så några får för sig att sälja sina 20" så man kan få en lite billigare....;)

Från Appleinsider.com:

Apple Set to Refresh Cinema Display Product Line

Revisions to Apple's Cinema Display product line have been rumored since early June, though few details surfaced in the months that followed. At the beginning of the year, the company dropped its 22" model, only to replace it with a modernistic 20" display. Currently, Apple offers Cinema Displays in 17", 20" and 23" High-Definition flavors.

According to reliable sources, Apple is once again poised to refresh its display offerings. Expected to make their debut along with other Apple hardware offerings in November, the display line will include a new 30" High-Definition (HD) display, sources said. The product line will retain 20" and 23" HD models, but will reportedly shed its 17" counterpart.

Along with USB 2.0 ports, stunning color, and faster refresh rates, the new displays will sport an aluminum motif consisting of less body and more screen, sources said. The units will reportedly feature improvements to their versatility and weigh much less than the current models.

The company is also working on a revised DVI to ADC adapter for the new displays, which an previous report targets for an 'Early November' release. Around the same time, Apple is expected to debut a set of redesigned iBook consumer laptops and revamp its eMac all-in-one desktops.

Sources are anticipating a brief Apple media event to formally unveil the new products, though they have yet to receive a specific date. Meanwhile, the company recently added software support for the new displays to its Panther operating system, including a set of wide-resolution desktop images to support the new 30" HD display.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-09 12:16

jag har haft min 20" i en vecka, men kommer eventuellt sälja den plus en G5 1.8 när dom nya modellerna + nya skärmar kommer, är det någon som vill köpa dom så kan man ställa sig på väntelista nu heh.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-09 16:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av martin
jag har haft min 20" i en vecka, men kommer eventuellt sälja den plus en G5 1.8 när dom nya modellerna + nya skärmar kommer, är det någon som vill köpa dom så kan man ställa sig på väntelista nu heh.

20" ställer jag gärna mig i kö för...

Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
20" ställer jag gärna mig i kö för...

Jag säljer min också!

Inköpt 1 Oktober 2003.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-10-09 17:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag säljer min också!

Inköpt 1 Oktober 2003.

oj oj oj..kan bli härligt priskrig med andra ord...

Det blir dyrt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 22:52

låter fin fint,,
och en 15"PB plus en 30" skärm kommer nog hamna på min önskelista till jul,,
:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-11 22:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Men nu ä vi överens om att jag har 23! Alright

Den är grym!!! Om jag skall byta igen så skall jag ha Samsung 193T istället där jag får st WideScreen, vilket jag skulle ha mer nytta av än 191T

MOTIF , This is mine , U WANT IT ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av thedelta
MOTIF , This is mine , U WANT IT ?

Jag tycker inte foten på nya 193T är lika snygg som 191T !!

Jag sålde 2 st 191T och stod i valet att köpa 2st nya 193T eller ny Apple Cinema Display.. gjorde valet på en Cinema..

Det bästa köp jag gjort.. grymt mkt fräckare att sitta med widescreen

Mkt bättre färgåtergivning mm än Samsung, trots specefikationerna inte tydde på det, men jag har levande beviset.

Nelson köpte också en Cinema det är den bästa skärm han suttit vid.

Så du gjorde nog inte rätt val

Citat:

Skrevs ursprungligen av thedelta
MOTIF , This is mine , U WANT IT ?

Jag vet att det inte var Wide på 193T men på Samsungs förvrängda bilder kan man lätt tro det, det visade sig bara vara den nya foten som är skillnad..

VIlket jag tycker 191T är grymt mkt snyggare med den foten.

Smaken som baken!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-11 23:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jag tycker inte foten på nya 193T är lika snygg som 191T !!

Jag sålde 2 st 191T och stod i valet att köpa 2st nya 193T eller ny Apple Cinema Display.. gjorde valet på en Cinema..

Det bästa köp jag gjort.. grymt mkt fräckare att sitta med widescreen

Mkt bättre färgåtergivning mm än Samsung, trots specefikationerna inte tydde på det, men jag har levande beviset.

Nelson köpte också en Cinema det är den bästa skärm han suttit vid.

Så du gjorde nog inte rätt val

Så du tycker att cinema'n är bättre på alla sätt jämfört med min.

Bevaka tråden