Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid installation av iTunes 9.2.1.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-13 15:39

Hej!

Har precis fått hem en iPhone 4 från Tele2. Jag förstod ganska så snabbt att jag behövde ladda ner senaste versionen av iTunes för att kunna synka min nya lur. Det är dock där jag stöter på problemet, det går nämligen inte.

Jag har bifogat en screenshot från felmeddelandet jag får upp, som jag för övrigt googlat ganska så flitigt på utan något vettigt svar. Skulle vara oerhört tacksam om någon av er känner till vad problemet kan bero på.

Jag har redan testat att avinstallera både iTunes och QuickTime samt raderat samtliga filer från User/Local/Temp.

Tack på förhand.

Senast redigerat 2010-08-13 16:06

Blir det samma sak om du försöker installera det via Software Update? Om du inte redan har Software Update får du med det om du t ex installerar Safari.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-13 15:52
Ursprungligen av Capeman:

Blir det samma sak om du försöker installera det via Software Update? Om du inte redan har Software Update får du med det om du t ex installerar Safari.

Hur väljer man att installera via software update?

Tack för svaret!

EDIT: Och ja, jag har Software Update på datorn. Ska försöka öppna det och se vad som händer.

EDIT 2: Nu är installationen igång med Software Update. Återkommer hur det gått.

Om du inte redan har gjort det, prova att följa råden i Apples supportdatabas.

Trouble installing iTunes or QuickTime for Windows

Att döma av meddelandet ser det ut som om installeraren inte lyckas installera Visual C++s runtime-miljö. Att installera den separat skulle eventuellt kunna lösa problemet. En sökning på felmeddelandet visade att några hade lyckats genom att packa upp installationspaketet med 7-Zip och prova att installera varje del för sig.

Förutom det skulle jag även rekommendera att du tar bort mappen "iPhone cracked apps".

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-13 16:10
Ursprungligen av Marcus K:

Om du inte redan har gjort det, prova att följa råden i Apples supportdatabas.

Trouble installing iTunes or QuickTime for Windows

Att döma av meddelandet ser det ut som om installeraren inte lyckas installera Visual C++s runtime-miljö. Att installera den separat skulle eventuellt kunna lösa problemet. En sökning på felmeddelandet visade att några hade lyckats genom att packa upp installationspaketet med 7-Zip och prova att installera varje del för sig.

Tack för svaret. Var inne på Apple's Troubleshooting igår och testade mig på deras förslag, tyvärr förgäves.

Ska testa dina tips, man tackar!

Ajdå. Nu blev jag ledsen när jag såg att jag försökt hjälpa en piratkopierare. Tack för heads-upen, Marcus...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-13 16:02
Ursprungligen av Capeman:

Ajdå. Nu blev jag ledsen när jag såg att jag försökt hjälpa en piratkopierare. Tack för heads-upen, Marcus...

Förstod att den skulle komma!

Respekterar dina åsikter, MVH.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-13 16:01

Gick inte med Software Update heller, se bifogad bild.

MVH

1
Bevaka tråden