Starta datorn i felsäkert läge?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försökte installera de nya drivrutonerna som tagits fram för Ati-korten på min imac med ati radeon hd 2600 PRO. Tråd finns under imac-sektionen. Vad göra nu? Kopierar det jag skrev där då jag får göra detta från en iPod..
Jaha det gick ju sådär... Installerade precis enligt anvisningarna, men nu vägrar datorn starta. Jag kommer till den grå skärmen med Apple-loggan, sen snurrar den där indikatorn under ett tag för att sen låsa sig. Har försökt starta med shift nere, då ser man hur den där "baren" fylls upp till ungefär en tredjedel för att sen låsa sig. Vad göra nu? Shift är väl "felsäkert läge"? Jag har självklart slarvat bort dvd1 av installationsskivorna för osx som följde med datorn.

Har nu lånat en kompis cd-skivor för 10.4.10, för en Macbook, självklart funkar dessa ej för min imac. Kommer iaf åt det man ser när man precis börjar att installera osx, menyn med olika verktyg (skivkontroll, terminal mm). Kan jag använda detta till nåt? Vill ju bara lägga in mina gamla drivrutiner igen...:(

1
Bevaka tråden