installera SSD på MacPro 2006 (förslag?)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Efter lite renovering hemma har vi nu fått i ordning hemmakontoret MEN jag känner nu att min MacPro 2006 är i behov av en SSD uppfräshning .... Maskinen fungerar fortfarande kanon men jag är ..... väldigt trött på ljudet från de interna diskarna .... och performancen ..

Därav är det dags för SSD men känner mig lite vilsen på alternativen så jag skulle uppskatta de förslag jag skulle kunna få både på "monteringskit" samt vall av SSD diskar / storlek / modell samt vart man kan köpa det / vart ni köpte / hur ni gjorde ...

PS. Jag har fallit för ideen att installera ett monteringskitt i den oanvända 2:a 5.25 utrymmet under DVD läsaren ...

OWC Multi-Mount: 2.5" to 3.5" (x2) and 3.5"... (MM352A52MP) at OWC

dock säljes detta i USA så frakt moms och sådant tillkommer ju så kanske någon som vet en Svensk återförsäljare eller kanske några bättre Svenska alternativ ? . DS

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-09-17 00:53

Bump Bump :)

Bumpar tråden lite. Vilken SSD använder ni till era MacPro och vilka fästen?
Vilken/vilka SSD fungerar bäst på Mac (läs/skrivtid, hållbarhet över tid så de ej försämras)?

Tacksam för svar.

//Batte

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-09-17 11:29

Jag har en intel X-25M2? 80GB i min MacPro. Denna har jag monterat i en Icy Box. Den är väl inte den snabbaste på marknaden nu, men den tuggar på bra med 80 skriv och 200 läs.

Är man lite anal med designen, så skaffar man dessa:

Pro Sled 2.5

1
Bevaka tråden