Köpråd begagnad ACD 24"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 02:56

Hej,

Har möjlighet att köpa en ACD 24" för 4k. Dock så saknar ägaren kvitto så ingen garanti finns. Annars så skall skärmen vara i fint skick och fungera bra.

Hur länge förväntas livslängden vara på en ACD 24"? Känns ju sådär att lägga ut 4k om den går och dör om 1 år. Annars är det en bra deal?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-14 09:22
Ursprungligen av pcw:

Hej,

Har möjlighet att köpa en ACD 24" för 4k. Dock så saknar ägaren kvitto så ingen garanti finns. Annars så skall skärmen vara i fint skick och fungera bra.

Hur länge förväntas livslängden vara på en ACD 24"? Känns ju sådär att lägga ut 4k om den går och dör om 1 år. Annars är det en bra deal?

Allt (förutom struntsaker som dvd-filmer och dylikt) luktar skumt om det säljs utan kvitto. Jag skulle inte köpt med de premisserna.

Jag pysslar en del med ex-leasing MacBooks och liknande och har aldrig fått kvitto från killen jag köper av (han är visserligen en vän) och har därför aldrig originalkvitto när jag säljer något. Bara för att originalkvittot inte finns betyder det inte alls att det är något skumt.

LCR

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-14 10:14

Jag köpte iaf skärmen. Var för bra pris för att låta bli. Fick även med ett apple tangentbord aluminium i samma pris.

Anledningen att han inte hade kvitto på skärmen var för att han hade i sin tur köpt den av en annan kille. Det hade försvunnit någonstans på vägen.

Säg till köparen att du vill ha serienumret på den för att du "skall kolla upp att den inte är stulen. Är det OK?"

Backar säljaren då skall man ju dra öronen åt sig...

Att det är svårt kolla upp sånt behöver ju inte han veta....

Oops, du var sekunderna före mig där...

1
Bevaka tråden