Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slumpmässiga "noisebursts" på MBP 13

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-03 22:16

Jag är mäkta glad över att ha gått över från Windows till Mac.. Men vissa saker får mig bara att rynka på pannan. Som att min nya macbook pro med uppdaterat snow leopard inte tycks klara att spela upp mp3 filer utan problem. Det är inte allvarligt, men som musiknjutare som jag är märker jag när det plötsligt sprätter till i ljudet, och jag spolar tillbaks för att se om det är filen som är skadad - det låter precis som en kort noiseburst - typiskt fel vid skadad mp3 fil, men när jag spolar tillbaks spelas samma snutt upp perfekt. Det är min laptop som är problemet...

Jag spelar upp mina filer antingen i Quicktime eller VLC. Exempelvis när man öppnar en mp3 fil i firefox, så tar quicktime över.

Vad kan detta bero på? Det sker oregelbundet med nån eller några minuters mellanrum.

Säga vad man vill om Windows, men min pc hade aldrig problem att spela en mp3 fil utan att klanta sig (om man inte plågade den dvs)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 22:43

Har aldrig haft problem med ljudfiler. Får du felet i både VLC och iTunes? Är det i precis varenda låt, eller i vissa låtar? Jag har iTunes som musikklient (och Spotify) men har aldrig råkat ut för att ljudet hackat (ens med Macbook 2009), så det är nog inte datorkraften som är för klen.

  • Medlem
  • 2010-08-04 03:20

Hmm... Snarare märker jag att jag får slumpmässiga "noisebursts" även fast jag inte ens spelar upp någonting. Räcker med att jag har hörlurar inkopplade i hörlursutgången, och med ojämna mellanrum knäpper det till. Det är detta missljud som lägger sig ovanpå musikspelandet helt enkelt.

Ursprungligen av Dsc:

...Snarare märker jag att jag får slumpmässiga "noisebursts" även fast jag inte ens spelar upp någonting...

Har ändrat trådens rubrik enligt dessa nya uppgifter.

Har också flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

1
Bevaka tråden