Utdelning av internet måste startas om var gång datorn varit avstängd?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-08-03 18:22

Hej!

Min Intel iMac 20" med OSX 10.5.8 måste starta om internetdelning via ethernet var gång efter att datorn varit avstängd.

Jag följde dessa stegen för att dela ut internet till min krysslåda:
Make Internet Sharing DHCP work with an Xbox/Xbox 360 - Mac OS X Hints

Internet får jag till datorn via 3 kontantkort med USB-modem. Detta delas sedan ut via ethernet till krysslådan via inställningarna i länken ovan.

Trots detta, har jag stängt av datorn och sedan startat den igen så måste jag stänga av internetdelning, för att sedan sätta på den igen annars kan krysslådan inte logga in på nätet. Detta är inte specifikt för min dator.

Mitt ex-ex hade samma problem. Hon har en vit macbook som är köpt samtidigt som min iMac. Denna kör osx 10.5.8 med tror jag. Hennes dator får internet via Telia usb-modem och som sedan delas ut via ethernet till hennes pojkväns pc-laptop. Där är det exakt likadant. Har hon satt den i vila eller stängt av den så måste de stänga av internetdelning och sedan sätta på den igen innan hans dator får internet via hennes.

Är detta ett fel i OSX, eller en bugg eller är det nåt fel i hårdvaran på våra två macar eller vad är det frågan om??
Detta är sjukt irriterande.

Jag ska ju inte behöva ha en router för att slippa avaktivera/aktivera saker hela tiden???

Internetdelningen ÄR ikryssad och PÅSLAGEN var gång datorn startat, internet ÄR inloggat osv. Men ÄNDÅ delas inte internet ut.

Varför??

Flyttade tråden till korrekt underforum.

/Mod

1
Bevaka tråden