Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela kalendrar med MobileMe familjepaket

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 13:38

Hej!

Har precis beställt två stycken iPhone4, en till mig och en till min fru.

Vi har tänkt köra med MobileMe Familjepaket av två anledningar, kalendern, samt möjligheten att spåra telefonen ifall "olyckan är framme".

En fråga är dock, när man kör Familjepaketet, är det möjligt att dela på en eller flera kalendrar inom paketet, t.ex. jag har en egen kalender på "mitt" konto, min fru har en på "sitt" och så har vi en gemensam som båda kommer åt att kika i samt lägga till ta bort händelser i.

Jag vet att detta kan lösas t.ex. genom att köra t.ex. Googles kalender, men som sagt, vi vill ha spårningsfunktionen och då kan vi ju lika gärna använda MobileMe's kalender också.

Upplägget kommer vara följande:
2 x Iphone kopplade till en och samma dator (även samma konto på datorn), ett MobileME familjepaket.

Har tänkt ringa Apple och höra med dem, men tänkte höra här först för lite tips och råd.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 13:39

Hade tänkt skriva om rubriken till MobileMe Familjepaket + dela kalender, men jag var för snabb på att publicera.. en vänlig moderator får gärna redigera (hittar inte funktionen så jag kan nog inte själv?).

Tack

Ursprungligen av NBK:

Hade tänkt skriva om rubriken till MobileMe Familjepaket + dela kalender, men jag var för snabb på att publicera.. en vänlig moderator får gärna redigera (hittar inte funktionen så jag kan nog inte själv?).

Nej, du kan inte redigera trådens rubrik själv.

Och om du vill ha en sådan ändring, skriv inte om det i tråden. Det kan ta väldigt lång tid innan någon av oss får syn på det önskemålet. Det är inte ens säkert att vi ser det alls. Klicka på "Rapportera" i stället, och berätta ditt önskemål där. Dels får vi reda på det snabbare, och dels slipper vi offtopic-inlägget inne i tråden.

/Mod

Har du inte läst tråden: "Info: MobileMe beta..." som ligger en millimeter från denna/din tråd???
Kolla in trådar som har info om MobileMe - det är ett bra tips. Där kan finnas info.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 13:56
Ursprungligen av Zimmerman:

Har du inte läst tråden: "Info: MobileMe beta..." som ligger en millimeter från denna/din tråd???
Kolla in trådar som har info om MobileMe - det är ett bra tips. Där kan finnas info.

Ibland är det till att vara jävligt blind :"> dock är det alldeles för tidigt att skylla på åldern

Jesper: Tack

1
Bevaka tråden