Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlys ditt favoritfodral till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-12-30 23:18
Ursprungligen av keptang:

Jag förstår inte varför man vill ha dessa klumpiga saker (läs BookBook) på sina vackra i*-enheter.

But each to his/her own..

1. De är faktiskt ett hantverk i sig, det blir en snygg kontrast med det slitna fodralet mot den moderna tekniken som den omsluter.
2. BookBooken ger inte mig några större problem att ha i fickan än att ockupera två fickor med telefon och plånbok var för sig.
3. iPaden är inge rolig att dra runt på (när man reser) utan skydd. Testade smartcover men jag gillar att kunna helskydda den, jag är allergisk mot repor även om det är små pytterepor på baksidan. Sedan tror jag faktiskt på idén att de blir mindre stöldbegärliga än om de ligger framme utan nånting.

Ursprungligen av CEk:

1. De är faktiskt ett hantverk i sig, det blir en snygg kontrast med det slitna fodralet mot den moderna tekniken som den omsluter.
2. BookBooken ger inte mig några större problem att ha i fickan än att ockupera två fickor med telefon och plånbok var för sig.
3. iPaden är inge rolig att dra runt på (när man reser) utan skydd. Testade smartcover men jag gillar att kunna helskydda den, jag är allergisk mot repor även om det är små pytterepor på baksidan. Sedan tror jag faktiskt på idén att de blir mindre stöldbegärliga än om de ligger framme utan nånting.

Japp, BookBook är snygg, men otroligt klumpig (bara kolla in videon på deras hemsida och personen som pratar i telefonen, viker BookBook dubbelt etc, ser ju galet ut, och korten ramlar kanske ut :p, eller någon sätter dit ett finger när man är på tunnelbanan och bara drar ut korten, enkel och smidig stöld ), därav att jag skrev det jag skrev.

Jag kör med SmartCover + Nuu basecase på iPad 2 (http://www.99.se/tillbehor/285809-jakten-pa-ipad-2-fodral.html#post1996933) , blir varken klumpigt eller känsligt för repor.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-12-30 23:28
Ursprungligen av keptang:

Jag kör med SmartCover + Nuu basecase på iPad 2 (http://www.99.se/tillbehor/285809-jakten-pa-ipad-2-fodral.html#post1996933) , blir varken klumpigt eller känsligt för repor.

Ja, allt är ju relativt. För iPhonen har jag, som sagt, inga problem då den slinker ner i min ficka utan bekymmer. På iPaden blir det egentligen inget problem. Hemma kör jag bara Smartcover men när man reser åker den ju ändå ner i en väska, med Bookbook på sig.

Att vika BookBook dubbel när man pratar är faktiskt en POSITIV grej, i alla fall de gånger man vill ha luren mot axeln för att kunna prata handsfree. Det blir mycket mer friktion samt att man inte behöver knäcka nacken för att kunna nå ner till axeln.

Att någon skulle stjäla korten när man pratar i telefon, eller att dom skulle åka ut, låter mest som paranoia

Men folk.. Gott nytt år på er!

Fick min iPocketWallet idag.

Riktigt många fack för kreditkort, körkort, sedlar och annat smått och gott, samt ett snyggt mjukt svart läder. Efter att ha haft en Marwareglide (nedan) där det också fanns plats för 1-3 kreditkort på utsidan och som jag tyvär aldrig fick tag på fort nog i svart, så känns bytet suveränt.

Ska man klaga på något så kan det kanske vara det lite för stora 'sigillet' på insidan, som är större än vad bilden visar. Annars känns den här snyggare, tycker jag, än BookBook. Och eftersom den inte är gjord för att vara i fodralet hela tiden, utan för att tas ur vid användande så passar den bättre vid användande av docka och mig överlag bättre.

Ursprungligen av panther:

Fick min iPocketWallet idag.

[ATTACH="CONFIG"]31669[/ATTACH]

Riktigt många fack för kreditkort, körkort, sedlar och annat smått och gott, samt ett snyggt mjukt svart läder. Efter att ha haft en Marwareglide (nedan) där det också fanns plats för 1-3 kreditkort på utsidan och som jag tyvär aldrig fick tag på fort nog i svart, så känns bytet suveränt.

Ska man klaga på något så kan det kanske vara det lite för stora 'sigillet' på insidan, som är större än vad bilden visar. Annars känns den här snyggare, tycker jag, än BookBook. Och eftersom den inte är gjord för att vara i fodralet hela tiden, utan för att tas ur vid användande så passar den bättre vid användande av docka och mig överlag bättre.

[ATTACH="CONFIG"]31668[/ATTACH]

Verkar snygg och praktisk - om man inte vill kunna använda telefonen i fodralet/plånboken. Då är det svårt att jämföra detta med BookBook. Där klagar en del på att man måste "trycka upp telefonen någon centimeter för att kunna ta en bild". I detta fall måste man ju alltid ta ut hela telefonen - oavsett vad man skall gör med den. Så lite "äpplen och päron" är det - även om båda säkert fyller sin funktion, och passar en del - andra inte.

Man är sugen på BookBook men jag är lite rädd att bli rånad eller tappa bort så man förlorar allt. Sedan har redan ett copterskydd på framsidan. Jag tänkte Gear4 iPhone 4/4S IceBox Edge är det nån som vet nånting om den? Jag tänkte då skyddade den baksidan och samtidigt blir som en bumber? Hur reagerar bumbers när man har displayskydd på? Hur är det att ha sån där bumbers/display med en sån plastkant när man har telefonen i byxan och ska ta upp den? Kommer det lätt smuts?

Edit..såg att man det fanns en del kines bookbooks. Vet ni om det är om dessa? Är det godkänd kvalité?

Senast redigerat 2012-01-18 22:45
  • Medlem
  • Lund
  • 2012-01-19 16:32

Har googlat i några timmar och det är helt galet hur många olika skal det finns! Och därtill väldigt lite information.

Jag själv efterfrågar en trevlig Bumper som både är stilfull och som ger god skyddför sidorna och samtidigt har en liten upphöjning både fram o bak så att skärm o baksida inte vidrör t.ex. bordet, golvet, marken.

Har ni några bra tips? Har spanat in Capdase Alumor Bumper och även Pinlo United.

Vad säger ni?

Ursprungligen av kels:

Har ni några bra tips? Har spanat in Capdase Alumor Bumper och även Pinlo United.

Capdase har jag ingen erfarenhet av, men Pinlo gör schysta grejer.

Du har inte kollat på Apples egna?

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-01-19 16:44
Citat:

Capdase har jag ingen erfarenhet av, men Pinlo gör schysta grejer.

Okej! Tror du Pinlo ger god skydd?
Capdase vet inte jag heller mycket om förutom att de skryter om flygplanscertad aluminium. Så man vet inte om det är något mjukt inifrån som trycks mot tlefonens sidor.

Citat:

Du har inte kollat på Apples egna?

Jo då det har jag, men känner nog för lite annorlunda stil än de Apple har. Kör du med Apples?

Ursprungligen av kels:

Okej! Tror du Pinlo ger god skydd?
Capdase vet inte jag heller mycket om förutom att de skryter om flygplanscertad aluminium. Så man vet inte om det är något mjukt inifrån som trycks mot tlefonens sidor.

Pinlo ger bra skydd, dock är jag nog mer för en bumper i silikon/TPU, som även skyddar vid fall, eller DÄMPAR fall.

Ursprungligen av kels:

Jo då det har jag, men känner nog för lite annorlunda stil än de Apple har. Kör du med Apples?

Nej, kör BookBook sedan några månader.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-01-19 17:02
Citat:

Pinlo ger bra skydd, dock är jag nog mer för en bumper i silikon/TPU, som även skyddar vid fall, eller DÄMPAR fall.

Ja det är en detalj ajag tänker på också. Har du ett tips åp en bumper av Silikon/TPU (Vad TPU nu står för),, som är riktigt bra? Sitter ordentligt, inte för tjock och eventuellt genomskinnlig?

Ursprungligen av kels:

Ja det är en detalj ajag tänker på också. Har du ett tips åp en bumper av Silikon/TPU (Vad TPU nu står för),, som är riktigt bra? Sitter ordentligt, inte för tjock och eventuellt genomskinnlig?

Apples Faktiskt.

Kolla även på Hula från Case-mate, väldigt schyst bumper men sålde dåligt hos oss (därav att vi inte längre säljer den).

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-01-19 17:32
Citat:

Apples Faktiskt.

Synd de inte har någon genomskinlig så metallsidorna är synliga..

Case-mate HUla protection band? Ja, jag får kolla lite och fundera över det här!

Tack!

Ni som har Twelve South BookBook, hur är den att ha i framfickan på byxorna (jeans etc)?
jag har ett liknande från Teknikmagasinet som går alldeles utmärkt att få upp/ner samt ligger bekvämt såväl när man går som sitter. Är det nn av er som har haft något liknande innan BookBook och kan jämföra?

Här hittar ni den jag har för tillfället:
iPhone-tillbehör, Gadgets och hemelektronik - Teknikmagasinet, meningen med livet

Ursprungligen av Pain Reaper:

Ni som har Twelve South BookBook, hur är den att ha i framfickan på byxorna (jeans etc)?
jag har ett liknande från Teknikmagasinet som går alldeles utmärkt att få upp/ner samt ligger bekvämt såväl när man går som sitter. Är det nn av er som har haft något liknande innan BookBook och kan jämföra?

Här hittar ni den jag har för tillfället:
iPhone-tillbehör, Gadgets och hemelektronik - Teknikmagasinet, meningen med livet

Lite svårt att se med den länken - alla deras tillbehör - iPhone.
Har fodralet magnetlås så har jag dålig erfarenhet - som jag skrivit om tidigare. Avmagnetiserat kort bland annat.

Ursprungligen av adress@mac:

Lite svårt att se med den länken - alla deras tillbehör - iPhone.
Har fodralet magnetlås så har jag dålig erfarenhet - som jag skrivit om tidigare. Avmagnetiserat kort bland annat.

Hmm, ändå kopierade jag länken från produkten.. Jo det är den med ett litet magnetlås (150 kr).. Den stör inte korten verkar det som, mitt SL Access-kort ligger ytterst mot magneten o funkar perfa.. Men fick bra support av Kim på iphonebutiken.se så det blir nog en BookBook snart tror jag. Dyr men förhoppningsvis värt det då jag förväntar mig att den kommer hålla ett bra tag med tanke på kvalitén.

Ursprungligen av Pain Reaper:

Hmm, ändå kopierade jag länken från produkten.. Jo det är den med ett litet magnetlås (150 kr).. Den stör inte korten verkar det som, mitt SL Access-kort ligger ytterst mot magneten o funkar perfa.. Men fick bra support av Kim på iphonebutiken.se så det blir nog en BookBook snart tror jag. Dyr men förhoppningsvis värt det då jag förväntar mig att den kommer hålla ett bra tag med tanke på kvalitén.

BookBook är ett bra köp. Har både till telefonen och iPad. Mycket hög kvalitet - och "inga magneter". Lite dyr- men den håller - jag lovar.
Hade en kopia på bookbook från nätet tidigare. Den hade ett magnetlås som var så starkt att jag kunde lyfta >1 kg. med den. Två kort blev avmagnetiserade. Säljaren tog dock tillbaka det utan snack + komp - så det var OK.

Ursprungligen av adress@mac:

BookBook är ett bra köp. Har både till telefonen och iPad. Mycket hög kvalitet - och "inga magneter". Lite dyr- men den håller - jag lovar.
Hade en kopia på bookbook från nätet tidigare. Den hade ett magnetlås som var så starkt att jag kunde lyfta >1 kg. med den. Två kort blev avmagnetiserade. Säljaren tog dock tillbaka det utan snack + komp - så det var OK.

Känns bra att höra! Tur att återförsäljaren var realistisk och även ersatte dig för den skada produkten orsakade!

Någon som har testat detta skal? Verkar bra men deras sida känns lite halft!

Vill har ett silicon skal med lite annorlunda design!

Ursprungligen av hugonystrand:

Någon som har testat detta skal? Verkar bra men deras sida känns lite halft!

Dom är seriösa, så inget att vara orolig över.
(dock inte testat just det skalet)

Okej, då får jag ta och beställa det.
Har du testat något annat skal från dom?

Ursprungligen av hugonystrand:

Okej, då får jag ta och beställa det.
Har du testat något annat skal från dom?

Jajo, vi säljer DIY case från dem

Kan inte ni ta och beställa hem några "feed me" skal då?

Ursprungligen av hugonystrand:

Kan inte ni ta och beställa hem några "feed me" skal då?

Dom är på väg!

Härligt! Skriver ni här då eller skickar mig ett PM när de kommit?

Ursprungligen av hugonystrand:

Härligt! Skriver ni här då eller skickar mig ett PM när de kommit?

Vi hojtar till här, med lite tur är det fler som är sugna

Ursprungligen av iphonebutiken:

Eller så beställer man från www.sw-box.com eller likande site för ~23kr/st + frakt.
Feed Me cases.

Köp 10st (17,80kr/st), totalt 178kr. Mindre än vad 1st kostar från iphonebutiken.
Gå ihop ett par pers så blir fraktkostnaden försumbar. Passa på och beställ lite andra grejer samtidigt, det blir billigt det.

edit: Vill man bara köpa 1st så kostar det 55kr inkl. billigaste frakten från www.sw-box.com.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Billiga kopior kommer man alltid kunna köpa billigare direkt från Kina, det är väl inget nytt?

Ok, då kan man beställa från Joosepino själv istället då för 165kr ($20 + $4 i frakt) inkl. frakt.
Billigaste från iphonebutiken, 199 + 35 + 9 ? = 243kr inkl. frakt.

32% billigare att beställa från Joosepino direkt?

Bevaka tråden