Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlys ditt favoritfodral till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Vad sägs om detta då? SGP Skin Guard Leather Deep Black Set Package for Apple iPhone 4 (Included Steinheil Ultra Crystal Screen Protector)

Någon som har köpt och testat? Tycker det verkar ganska sjysst, faktiskt.

Hmm! Dessa måste jag försöka få in till Janssondata. Skitballt!

Schysst! Undra om det går o få tag på i Sverige?

Jag har beställt Speck CandyShell, tyckte att det verkade som det ger bäst skydd, har någon annan hittat ett fodral som motsvarar det?
Hittade det bara i lager i en affär dock.

YouTube - Speck Candyshell for iPhone 4

Jag fick svar, men kanske inte riktigt vad jag hade väntat mig haha:

Citat:

Hi!

I'd like to know if you can guarantee that the adhesive used with the Skin Guard Leather does not ruin the oleophobic coating on the back of the iPhone 4?

Thanks!

Citat:

Hello,

The Leather Skin Guard is a Protector skin for the Back and the Oleophobic is Screen Protector for the Front.

Just want to confirm this before I could assist you further J

Citat:

Actually, the back of the iPhone 4 has the same coating as the screen, so my question still stands.

Citat:

I understand. The adhesive for the Skin Guard Set is lot stronger than the adhesive for the screen protector.

If you place the skin guard on top of the Screen Protector, it would be difficult for you to remove it later. Forcing it to separate might even

Bend the screen protector.

In case that you do remove it successfully, it won’t remove the coating of the oleophobic, but depending on how long you had the skin

On for, it might leave slight sticky residue on top of the Screen Protector.

Misstänker att det ligger språkförbistring bakom det sista svaret, men jag fick mig i alla fall ett gott skratt. Varken han eller jag förstod nog varandra. Det hela kändes inte speciellt seriöst så jag avstår nog.

Märkligt att företaget knappt verkar veta vad en iPhone 4 är och hur den är byggd med tanke på typen av produkter de försöker sälja.

Efter att ha kollat runt och funderat så har jag beställt ett sådant här:
https://www.webhallen.com/hardvara/111677-marware_glide_for_iphone_4-black
Vill ha ett lite stadigare fodral som skyddar även om den skulle ramla ur fickan. Men ändå ett smidigt och snyggt fodral, utan klistertjafs på skärm etc.
Det finns dessutom hål i botten så att signalerna hörs, vilket inte framgår på bilder som jag sett. Men såg ett videoclip, och då var det ingen mer tvekan.

Återstår bara att se vilket som kommer först, iPhonen eller fodralet nästa vecka

Jag fick höra från en kompis idag som hade beställt ett Sena fodral till iPhone 4 från Mobile Fun - Mobile Accessories, Bluetooth Headsets, SIM Free Mobiles, Ringtones, Games & more!. Det visades sej i hans fall att det fanns inga fodral som var gjorda för iPhone 4, enligt han så var iPhone 4 fodralet exakt som 3GS..Tycker att detta låter väldigt konstigt, Sena måste väl göra om fodralet till 4:an så att det passar ordentligt?

Ursprungligen av westerlu77:

Jag fick höra från en kompis idag som hade beställt ett Sena fodral till iPhone 4 från Mobile Fun - Mobile Accessories, Bluetooth Headsets, SIM Free Mobiles, Ringtones, Games & more!. Det visades sej i hans fall att det fanns inga fodral som var gjorda för iPhone 4, enligt han så var iPhone 4 fodralet exakt som 3GS..Tycker att detta låter väldigt konstigt, Sena måste väl göra om fodralet till 4:an så att det passar ordentligt?

Nej, det är inte samma. Om man bemödar sig med att titta på Senas hemsida så ser man att fodralen ser olika ut och har olika artikelnummer.

Fick mitt Marware Glide fodral förra veckan, dock blev det ett brunt som jag hittade genom ebay. Hade ingen lust att fortsätta vänta på det svarta. Gillar det skarpt. Lite hardcase över det, men mjukt och fint läder, och soft på insidan. En kreditskortsficka på utsidan också, och hål under. Det enda man skulle kunnat önska ytterligare är en liten lucka där klockan skulle synas

Förstör inte alla skyddsfilmer ytan på iphone? Ytbehandlingen är väl egentligen till för att fingeravtryck inte ska synas så lätt? Med en plastfilm på behöver man väl inte den ytbehandlingen?

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-09-04 18:54

Zagg fullbody + Bumper. Lätt!

Jag har sökt men inte hittat något stadigare/styvare fodral. Det måste väl finnas något att stoppa telefonen i för oss hantverkare när vi går till jobbet. Någon som har ett tips? Marware skulle ju kunna vara något, men hade hellre sett ett i hårdplast.

Hittade dessa efter lite sökande:

http://krusell.se/product/3989
http://krusell.se/product/3990

Någon som har erfarenhet av de?

Jag söker efter ett case till min iPhone 4 som täcker både fram och baksida. Alltså inte själva displayen utan resten.

Jag har för mig att jag sett ett sådant men finner inte något när jag letar.

Någon som vet?

Ursprungligen av draags:

Jag söker efter ett case till min iPhone 4 som täcker både fram och baksida. Alltså inte själva displayen utan resten.

Jag har för mig att jag sett ett sådant men finner inte något när jag letar.

Någon som vet?

Otterbox Defender Case kanske?

Annars får du nog precisera vad du menar med både fram och baksidan utan att täcka displayen

Ursprungligen av iphonebutiken:

Otterbox Defender Case kanske?

Annars får du nog precisera vad du menar med både fram och baksidan utan att täcka displayen

Exakt ett sådant.

Fast finns det andra alternativ på det.

Incipio kommer ut med ett som heter Destroyer: iPhone 4 Cases | iPhone 4 Accessories | iPhone 4 | iPhone 4 Durable Cases | iPhone 4 Carrying Case

Vet inte när det kommer dock :-/

Ursprungligen av iphonebutiken:

Incipio kommer ut med ett som heter Destroyer: iPhone 4 Cases | iPhone 4 Accessories | iPhone 4 | iPhone 4 Durable Cases | iPhone 4 Carrying Case

Vet inte när det kommer dock :-/

Det finns inga som är mer silicon cases men som är runt hela.

Ursprungligen av draags:

Det finns inga som är mer silicon cases men som är runt hela.

iPhone Fodral, iPhone Armbands - Apple Store (Sverige)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 20:35

ElementCASE

Tack så mycket Daniel & Kim

Lånar denna tråd lite eftersom jag, som många, har en efterlysning:

Har precis beställt ett Incipio Feather till en stundande iPhone 4, men... Jag efterlyser något sorts kit med en skyddsplugg till både hörlursingången och dock-kontakten. Har fått rensa hörlursingången på min 3G flera gånger och iom att jag mest kommer använda BT-headset till 4'an vore det smutt att kunna plugga igen alltihop och undvika onödigt ludd och damm.

Har sett att den typen av skydd följer med till vissa modeller av skal/case men vore gött om någon visste ett kit där sådana säljs separat, tack på förhand.

Kanske egenreklam, men vi har ett kit vi kallar "anti-damm".

Gott nytt år på er förresten!

Ursprungligen av iphonebutiken:

Kanske egenreklam, men vi har ett kit vi kallar "anti-damm".

Gott nytt år på er förresten!

Precis vad jag var ute efter, tackar och bockar! Ni har en ny kund inom en snar framtid

Gott nytt år!

Ursprungligen av iphonebutiken:

Kanske egenreklam, men vi har ett kit vi kallar "anti-damm".

Gott nytt år på er förresten!

Ingen som sett ett sånt här kit i vitt? Kan ju inte ha mitt svarta till min nya fina vita 4S som är på väg snart

Ursprungligen av Brandylf:

Ingen som sett ett sånt här kit i vitt? Kan ju inte ha mitt svarta till min nya fina vita 4S som är på väg snart

Vitt är beställt och borde dyka upp i slutet på veckan (alt början av nästa)

Ursprungligen av iphonebutiken:

Vitt är beställt och borde dyka upp i slutet på veckan (alt början av nästa)

Hatten av

Ursprungligen av Brandylf:

Hatten av

Bättre sent än aldrig.. nu ligger den uppe som "Anti-damm".

har hört att det skall finnas ett hardcase till iPhone 4 som ser ut precis som baksidan på iPhone Classic / iPhone 2G. Förstår ni vad jag menar? Någon som känner till dom skalen och kanske kan hjälpa mej med en knuff i rätt riktning i mitt sökande?

Känns knappast som att folk behöver leta längre nu:

iPhone Savior: My New iPhone Case Is A Beer Bottle Opener Too

Hela "form-over-function" grejen har de lagt en massa R&D pengar på och verkligen fattat vad folk vill ha.

Ursprungligen av creability:

Känns knappast som att folk behöver leta längre nu:

iPhone Savior: My New iPhone Case Is A Beer Bottle Opener Too

Hela "form-over-function" grejen har de lagt en massa R&D pengar på och verkligen fattat vad folk vill ha.

Synd att den inte finns till iPhone 4 ännu..........

Bevaka tråden