Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27" i7 USB-tangentbords fråga....

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Är sedan en dryg månad tillbaka iMac'are....happy Camper so far. Är PC-konverterad, eller ja....hoppa att bli! *s*
iMac'en kom ju med ett trådlöst tangentbord, vilket jag inte gillade för vill ha den numeriska delen. Tog då mitt ca 1 år gamla Apple USB-tangentbord och koppla in. Funkade direkt. Men...jag kan inte få iMac'en att känna igen det när jag tar "Ändra Tangentbordstyp" i inställningar. Jag får häller ej snabbkommandona (ändra volym, ljusstyrka..osv) att fungera. Alltså de som ligger på F-knapparna.
Någon som har en aning om vad jag kan testa att göra?
När jag trycker "Ändra tangentbordstyp" så kommer det upp en ruta som säger att tangentbordet inte känns igen...bla bla bla. Tar jag sen "fortsätt" så vill den att jag trycker ner tangenten höger om Shift (för den tangenten känns inget igen...??)....detta är alltså "större än och mindre än tangenten". Då står det igen att tangentbordet inte kan identifieras.
Detta är ju ett Apple tangentbord som inte är mer än ett år gammalt? Que?

Tack på förhand!

//Mats

Jag hade samma problem när jag kopplade in mit tagentbord vid första starten. Det löste sig genom att jag tog bort de saker jag hade inkopplade i tangentbordets USB-portar.

Hmm....ok! Tyvärr har jag inte haft något inkopplat där. Visste faktiskt inte ens att det fanns USB-portar där. *s* Så tack för den infon!

Har för mig att det strulade och just det där med att trycka ner ngn tangent höger om shift....

tror jag sket i det och ställde in tangentuppsättning = Svensk Pro.

Inte hört ngt sen dess.

1
Bevaka tråden