Kan inte uppdatera iMovie och iPhoto

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 00:22

Hallå!

Har ett rätt så irriterande problem med uppdatering av Apples programvaror. Inte alla dock utan endast för iMovie och iPhoto. Varje gång när programmet startat upp får jag frågan om att hämta hem nya uppdateringar (som finns) och när jag väljer "yes" så finns det inget att dra ner. Hur kommer det sig? Går in via Apples egna uppdateringssystem men nej, iPhoto eller iMovie har inte några uppdateringar att dra ner. Som sagt

Har ingen aning om vad det kan röra sig om.. fast hoppas förstås att någon av er här på forumet har det.

Tack!

Ursprungligen av Mcus:

Hallå!

Har ett rätt så irriterande problem med uppdatering av Apples programvaror. Inte alla dock utan endast för iMovie och iPhoto. Varje gång när programmet startat upp får jag frågan om att hämta hem nya uppdateringar (som finns) och när jag väljer "yes" så finns det inget att dra ner. Hur kommer det sig? Går in via Apples egna uppdateringssystem men nej, iPhoto eller iMovie har inte några uppdateringar att dra ner. Som sagt

Har ingen aning om vad det kan röra sig om.. fast hoppas förstås att någon av er här på forumet har det.

Tack!

Säker på att du inte menar att du har en äldre version av iLife och Apple tycker att du ska köpa den nya versionen? Jag har iLife '08 och får ofta upp rutan om att skaffa iLife '09.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 18:27

När jag startar iMovie så får jag upp det här meddelandet.

Är lite förvirrad måste jag erkänna. Så vitt jag förstår har jag version 09 (eftersom jag köpte min MacBook Pro 2009 på hösten). Fast jag kan såklart ha helt fel.

Hur som helst så kan jag inte uppdatera. Jag trycker open software update men det finns som sagt inget att ladda hem. Så, vad kan då vara problemet?

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-03 21:52

Du kan kanske uppdatera iMovie manuellt och hoppas på att problemet löser sig till nästa uppdatering.

iMovie 8.0.6

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-04 01:12
Ursprungligen av jahve:

Du kan kanske uppdatera iMovie manuellt och hoppas på att problemet löser sig till nästa uppdatering.

iMovie 8.0.6

Åh, tusen tack för länken :). Ska genast dra hem den och hoppas på att det fungerar bättre i framtiden. Tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-04 11:28

Konstigt nog så visar det sig när jag drar hem uppdateringen kan den inte installeras. Systemet säger att jag redan har en bättre version. Såg bara ut som ett frågetecken framför skärmen när det visades.

1
Bevaka tråden