Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cd-spelaren skickar ut alla skivor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag när jag försökte bränna en dvd-skiva kom ett kraftigt vibrerande ljud precis när bränningen skulle avslutas. Jag misstänker att något av misstag hamnat i själva romläsaren. Den kändes först trög som om något var i vägen, men det gick över. Nu glider skivorna in fint men skickas ut efter en sekund.
Detta är en Mac pro som verkar vara så lätt att byta enheter i, men kan man öppna själva romläsaren och se om det kommit in något främmande objekt? En pappersbit kanske det skulle kunna vara...

Jag har inte varit särskilt observant, för allt har ju bara funkat ett bra tag, men det ser ut som att en liten list som skall åka upp när romläsaren stängs, inte åker hela vägen upp. Något mekansiskt fel verkar det vara.

Du blir ju inte den förste med en krånglande CD/DVD. Ta en sväng till serviceverkstan.

Är du en riktig fena på det hela och känenr dem på verkstan kanske du kan skruva ut den, ta med den och lämna in och att de beställer en ny till dig som du själv stoppar i.
Vore ju synd bli av med datorn i övrigt en hel vecka.

Jag har skruvat ur motsvarande enhet på min gamla G4 en gång. Det var ju inte så svårt. Men här ser det annorlunda ut. Jag har köpt maskinen begagnad så någon manual har jag inte. Var kan man hitta det?

Kolla här

iFixit: The free repair manual

Det BRUKAR vara några skruv och en eller två kablar (Data + power).
inte så jobbigt.

Detta slutade med att jag vågade mig på att skruva isär dvd-läsaren. Det var lättare än jag trodde...och inuti hittade jag en ettiket som hade vikt sig. Jag har haft en ovana att hjälpa släden in när jag inte orkat vänta på att systemet reagerar på tangentbordskommandon...och tydligen har jag varit trött och inte tittat heller. Det är bara så det kan ha hänt :-0
Nu var det bara att plocka bort skräpet och skruva ihop allt igen, så funkade det.

1
Bevaka tråden