Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis case till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När jag köpte min iPhone 4 igår så frågade jag försäljaren i The Phone House om antennproblemet sa han "att det gjorts tester av deras konsulter som funnit att detta problem inte finns i Sverige. Vi har haft denna teknik i fem år, i USA har de bara haft den i ett år." Därför behöver man inget extra skal. Man får väl testa och se om det stämmer?

Ursprungligen av iphoneidiot:

När jag köpte min iPhone 4 igår så frågade jag försäljaren i The Phone House om antennproblemet sa han "att det gjorts tester av deras konsulter som funnit att detta problem inte finns i Sverige. Vi har haft denna teknik i fem år, i USA har de bara haft den i ett år." Därför behöver man inget extra skal. Man får väl testa och se om det stämmer?

Ett år var nog lite i underkant...;)

Men det är intressant att se att det blir rubriker och nyheter om att det blir mobiltäckning i New Yorks tunnelbana (nu). Det ger en inblick i skillnaderna mellan oss och dem

Fick min Bumper via iPhone Case Program igår. Tog runt en vecka från beställning till leverans. Är inte alls nöjd med Apples Bumper. Passar dåligt och ser riktigt fult ut. Kör hellre utan.

Hos Tre på Kungsholmen påstod tjejen bakom kassan att det var en uppdaterad modell utan detta problem som vi fått i sverige. Tur att det var till en annan kund som hon sa detta

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-07-31 10:52
Ursprungligen av jacoblo33:

Hos Tre på Kungsholmen påstod tjejen bakom kassan att det var en uppdaterad modell utan detta problem som vi fått i sverige. Tur att det var till en annan kund som hon sa detta

Sånt borde vara straffbart, att som säljare stå och ljuga en kund rakt upp i ansiktet. Jag hade nog haft svårt att hålla tyst om jag hade hört det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-31 11:00
Ursprungligen av Kemppe:

Sånt borde vara straffbart, att som säljare stå och ljuga en kund rakt upp i ansiktet. Jag hade nog haft svårt att hålla tyst om jag hade hört det.

Handlar nog inte så mycket om ljug som att säljaren inte visste vad han/hon pratade om. Olycklig omständighet, men allt för ofta sant. Dom får kanske en instruktion om produkten i 180 och sedan greppar dom hälften (om du har tur). Sedan ska dom ut på arenan och sälja. Provision är deras motivation. Användande och support får någon annan hålla på med. "Det är inte mitt bord"...

Ursprungligen av frazze:

Handlar nog inte så mycket om ljug som att säljaren inte visste vad han/hon pratade om. Olycklig omständighet, men allt för ofta sant. Dom får kanske en instruktion om produkten i 180 och sedan greppar dom hälften (om du har tur). Sedan ska dom ut på arenan och sälja. Provision är deras motivation. Användande och support får någon annan hålla på med. "Det är inte mitt bord"...

Fast jag respekterar säljare som vågar säga att dom inte vet. Säljare som ljuger ska man inte köpa av. Men det är ju lättare sagt än gjort eftersom man oftast upptäcker först i efterhand att de ljugit

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-31 12:04

Blir nog Incase Snap Case antingen genomskinligt eller svart, står i valet och kvalet!
Skulle man vilja ha bumper finns det ju budget versioner ifrån Kina för några kronor...
Hade inte Belkin´s case varit ingraverat med BELKIN i högra neder hörnet hade det nog blivit ett sådant, men jag vill ha rena ytor!

Ursprungligen av Interlude;:

Blir nog Incase Snap Case antingen genomskinligt eller svart, står i valet och kvalet!
Skulle man vilja ha bumper finns det ju budget versioner ifrån Kina för några kronor...
Hade inte Belkin´s case varit ingraverat med BELKIN i högra neder hörnet hade det nog blivit ett sådant, men jag vill ha rena ytor!

Incase genomskinligt blev det för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 13:23

Är det gratis frakt eller måste man betala det ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 15:30
Ursprungligen av Fugly:

Är det gratis frakt eller måste man betala det ?

Gratis. Helt gratis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-01 00:40

Körde på Apples bumper, blir nog smutt. Kompletterar med plastfilm på fram/baksida för repskydd.

Extremt nöjd med telefonen för övrigt:)

Ursprungligen av JKPN:

Körde på Apples bumper, blir nog smutt. Kompletterar med plastfilm på fram/baksida för repskydd.

Extremt nöjd med telefonen för övrigt:)

Samma här - bumper att använda i nödfall.
Plastfilm - helt onödigt. Skärm och baksida har härdat glas. Hur repar man det ? Plastfilmen är väl den som kommer att bli repad. Nej inga filmer - bara glas.

Ursprungligen av adress@mac:

Samma här - bumper att använda i nödfall.
Plastfilm - helt onödigt. Skärm och baksida har härdat glas. Hur repar man det ? Plastfilmen är väl den som kommer att bli repad. Nej inga filmer - bara glas.

Mitt problem (ett års empiriska data av en 3GS) är att skav etc = Noll risk.

Däremot går den i golvet ibland. Det räcker med att den ligger i brallfickan, man tar av sig brallerna och hänger dem över fotöljryggen - tror du inte luren glider ur fickan då och går rakt i parketten....

Sådana vardagliga händelser vill jag ha ngt skydd mot.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-01 16:35
Ursprungligen av adress@mac:

Samma här - bumper att använda i nödfall.
Plastfilm - helt onödigt. Skärm och baksida har härdat glas. Hur repar man det ? Plastfilmen är väl den som kommer att bli repad. Nej inga filmer - bara glas.

Förmodligen har du rätt men inbillar mig att filmen kanske kommer att motverka spricka i händelse av fall... Placeboeffekten gör det värt för mig:), den syns ju ända inte...

Bumpern så klart.

Case och grejer hör inte hemma på en iPhone 4

Ursprungligen av törnros:

Bumpern så klart.

Case och grejer hör inte hemma på en iPhone 4

Och det gör en bumper?

Inget hör hemma på en iPhone 4 förutom telefon i sin egen elegans.

Ni som kör med bumper och film etc - hur gör ni med era bilar, mopeder, cyklar, etc? Har ni hittat bra skydd för dom också? Eller använder ni inte dom prylarna? Har ni dom mest för att titta på...i garaget? Och dom nyinköpta dyra jeansen? Plastbyxor ovanpå? Och hur fn skyddar ni era 1200-kronors sneakers?

Ursprungligen av Zimmerman:

Ni som kör med bumper och film etc - hur gör ni med era bilar, mopeder, cyklar, etc? Har ni hittat bra skydd för dom också? Eller använder ni inte dom prylarna? Har ni dom mest för att titta på...i garaget? Och dom nyinköpta dyra jeansen? Plastbyxor ovanpå? Och hur fn skyddar ni era 1200-kronors sneakers?

Jeansen behöver man inte skydda för man har ju det här Amazon.com: AllBoxes Direct SP-9040 Sofa Cover: Kitchen & Dining

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 00:04
Ursprungligen av Zimmerman:

Ni som kör med bumper och film etc - hur gör ni med era bilar, mopeder, cyklar, etc? Har ni hittat bra skydd för dom också? Eller använder ni inte dom prylarna? Har ni dom mest för att titta på...i garaget? Och dom nyinköpta dyra jeansen? Plastbyxor ovanpå? Och hur fn skyddar ni era 1200-kronors sneakers?

Har du tjej? Går hon omkring naken på stan då? Bär inte omkring på bilen och tappar den i gatan. Nog sjutton hade jag haft på ett silikonskal på bilen också om det hade hjälpt så att den (och innehållet) inte gått sönder vid en krock. Tycker inte utseendet på telefonen är så himla viktigt att det spelar någon roll om man har skal på eller inte. Då tycker jag funktion är bra mycket viktigare och då fungerar skal bättre för mig. Telefonen ligger still när jag lägger den ifrån mig i båten. Den tål stötar lite bättre utan att gå sönder.

Jag bryr mig inte speciellt mycket om hur du har din telefon faktiskt. Du är ju trevligt att du är så omåttligt stolt över att ha en iPhone och att du vill visa det för hela världen. Blir du lycklig av det, så skall du naturligtvis ha den så. Själv är jag gladare i vetskapen att telefonen är i ett bra skick under skalet. Gav bort min iPhone 2G till en systerdotter när jag köpte iPhone4. Både jag och hon är naturligtvis mycket nöjdare med att telefonen är i ett gott skick utan en massa repor. Det är betydligt roligare att ge bort något som ser fräscht ut.

Till iPhone4 köpte jag ett silikonskal via eBay och beställde Belkin genomskinligt skal via Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 16:45

Jag hittar inte appen...

Vad heter den?

Ursprungligen av zelari:

Jag hittar inte appen...

Vad heter den?

Case Program.

Länkas till den i det mail du bör ha fått av Apple.

någon som vet eller känner till hemsida som säljer original Apple bumper VIT,det verkar som apple delar bara den svarta,,synd...annars den passar perfekt med svart iphone

och sen tackar man för ett svar:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 21:47

Ang repor på glaset (iaf baksidan) så har jag lyckas få några små irriterade rackare på min... Att tillägga är jag fruktansvärt rädd om min...

i och med att jag tog ett rejält fordral till min lur som "gratisval" genom Apples försorg...

...så skaffade jag en vit bumper (Apple ville bara ge mig en svart) till min lur.

Fast den vart hiskeligt dyr, 2 Dollar på eBay, fast då vart det ju också fri frakt! *

* För den som är blind, stupfull eller väldigt trögfattad; jag är ironisk här.

Tog också ett vit skal (bak) förutom apples svarta bumper. Men mera för att telefonen blev ännu skönare att hålla i. Inte min hand på bilden dock - utan Traderare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-06 01:16
Ursprungligen av adress@mac:

Tog också ett vit skal (bak) förutom apples svarta bumper. Men mera för att telefonen blev ännu skönare att hålla i. Inte min hand på bilden dock - utan Traderare.

Vad är det för skal du har där, vad heter det?

Ursprungligen av zinned:

Vad är det för skal du har där, vad heter det?

Detta

Bevaka tråden