iMac 24" C2D 2,8 GHz

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inte direkt köpråd men tvärtom.

Satt ut denna annons (både här och på Blocket)
http://www.99.se/mac-saeljes/278795-imac-24-c2d-2-8-ghz.html

Har inte hört ngt (bortsett från riktiga skambud)
Är inte ute efter att ockra så mycket pengar som möjligt men har jag skev uppfattning vad datorn kan vara värd? Jag gjorde en "värdering" på Mac2Sell (fick 9000) så jag förstår inte? Vill inte folk köpa min iMac

Hur gammal är den?

Oww, det kanske skulle stå. Första alu modellen. Så okt 07?

Får visst "till och med" 9600 enligt Mac2Sell.

Mac2Sell instruktion fr berkning av pris p begagnade Mac-datorer

Tja, en nästan tre år gammal dator för tretusen mindre än en ny låter för dyrt i mina öron, även om den är 24".

EDIT: Såg nu i och för sig att det ingick en extra skärm, så då kändes det mer prisvärt. Men datorn är ändå tre år gammal...

Mjo sant. Litade bara helt på vad folk lägger ut på Blocket samt vad Mac2Sell "ansåg" den vara värd.

Aja, får väl ransaka mig själv vad det är värt att sälja den för eller om den isf gör lite nytta här hemma för de pengarna. Den används ju trots allt.

Tack så mycket Capeman!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 18:25
Ursprungligen av glamDring:

Mjo sant. Litade bara helt på vad folk lägger ut på Blocket samt vad Mac2Sell "ansåg" den vara värd.

Aja, får väl ransaka mig själv vad det är värt att sälja den för eller om den isf gör lite nytta här hemma för de pengarna. Den används ju trots allt.

Tack så mycket Capeman!

Det är inte så värst mycket överpris egentligen, med tanke på att skärmen ingår. Men spara skärmen till din nästa dator, eller sälj den seperat för 1500+. Sälj enbart datorn för 7500. Tror dealbreakern är 2Gb RAM. För de som behöver 4 Gb blir steget för lätt upp till en instegs-iMac. Även om din skärm är större, känns det alltid tryggare att ge någon tusenlapp extra, få lite mer råkraft, mer RAM samt få en splitterny med ett års garanti.

Sedan har ju alla väntat just nu på de nya grejorna, plus att folk gärna köper datorn när sommaren är över.

Jag hade annons på bärbar + skärm i tre veckor innan jag ens hörde av ngt annan än skambuden.

Persisk-matt-byte ringde. han ville ge mig en matta värd 42 000 för alltihop.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 17:48
Ursprungligen av Goflorp:

Sedan har ju alla väntat just nu på de nya grejorna, plus att folk gärna köper datorn när sommaren är över.

Jag hade annons på bärbar + skärm i tre veckor innan jag ens hörde av ngt annan än skambuden.

Persisk-matt-byte ringde. han ville ge mig en matta värd 42 000 för alltihop.

Ta mattan och spring innan han ändrar sig

Kan vara svårt det där med begagnatpriser. Ofta ser man också överpriser på Blocket. Det KAN dock fungera ibland, tyckte jag satte överpris på min iPhone men fick det i handen efter en och en halv dag!

Lycka till med eventuell försäljning!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 17:49
Ursprungligen av Capeman:

Kan vara svårt det där med begagnatpriser. Ofta ser man också överpriser på Blocket. Det KAN dock fungera ibland, tyckte jag satte överpris på min iPhone men fick det i handen efter en och en halv dag!

Lycka till med eventuell försäljning!

Finns inga överpriser på iPhones helt enkelt, det har jag lärt mig

SUPERDRAG EFTER ALLA MODELLER .

Ursprungligen av CUBEIS:

Finns inga överpriser på iPhones helt enkelt, det har jag lärt mig

SUPERDRAG EFTER ALLA MODELLER .

Ja det verkar onekligen stämma!

1
Bevaka tråden