Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flimmer på skärmen (kontrastdrop)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Macbook Pro 13" som precis har börjat bete sig väldigt underligt. När jag surfar runt så flimmrar skärmen till lite då och då, det ser ut ungefär som att kontrasten droppar och bilden blir lite "dassigare". Jag har inte lyckats se något mönster i beteendet, någon som har några ideer om vad det kan vara?

Jag har sedan igår kväll börjat få problem med flimmer på min Macbook Pro 15" i7 mid-2010 med hi-res skärm. Mitt flimmer består dock av ljusare fält som blinkar till slumpmässigt. Ibland blinkar även hela skärmen till. Någon som vet mer eller har samma/liknande problem?

Felet fixat

Senast redigerat 2010-08-10 19:58

Det ser ut att vara exakt samma typ av fel som jag har. Jag skulle gissa att det har något med strömförsörjningen till skärmen att göra. Jag har lämnat in min för reparation.

Jag lämnade in min idag, hoppas dom fixar det

Idag har jag hämtat ut min dator, skärmen var trasig och de bytte ut den.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-03 10:48

Jag har en 2 månader gammal mbp i7 som gör samma sak....jag kunde inte ta en skärmavbild (den blev bara svart) så jag fick ta med min iphone. Lämnade ni in era datorer? Vad sa dom? Bör jag lämna in min eller kan det vara ett enkelt mjukvarufel ?

Om du (eller Safari i det här fallet) lyckats fånga felet på en skärmdump så är det troligtvis ett mjukvarufel.

1
Bevaka tråden