Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med sdidentd

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har suttit och letat efter en fungerande identd till Mac OS X. Efter ett antal sökningar så hittade jag sdidentd - Project Hosting on Google Code som verkar göra det hela någorlunda. Dock kan jag inte få det att fungera på något sätt, och det verkar inte finnas någon tillgänglig manual som beskriver hur det fungerar.

Är det någon som har erfarenhet av just sdidentd och som kan tala om hur man får det att fungera i praktiken? Eller är det någon som har en annan idé om hur man ska få igång det hela i Mac OS X 10.6.4? Jag försökte att kompilera oidentd också, men det gick sig inte så bra i detta operativsystem. Antar att det saknas ett antal dependencies.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-25 21:58

Det står ju att det går genom launchd(8). Vad säger den när du försöker?

Men sen har ju ident (rfc 1413) aldrig varit något säkert och bra protokoll och än mindre påslaget och använt. Det blottar och avslöjar på tok för mycket information än vad nöden kräver. Åtminstone bör man köra en moddad identd - slidentd - för att det ska vara lönt.

Senast redigerat 2010-07-25 22:09
1
Bevaka tråden