Tech4Life - Fynd eller bedrägeri?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 12:29

Sökresultat från Tech4Life - Tradera.com

Vad är detta för pajsare från Karlstad ? Knappast auktoriserade Apple återförsäljare..

import av macar , konkursbo om man frågar dom ?? Nya produkter som ännu inte säjs i Sverige.. visst visst....

Tradera sitter bara med armarna i kors och inväntar sin provision som vanligt . Vi har inget ansvar vad som säljs här på sidan, vi förmedlar bara en marknadsplats... hehehehe....

tidigare sålda objekt från TEch4Life : Apple MacBook White på Tradera. Bärbara | Apple | Datorer & Tillbehör

Apple Mac Mini på Tradera. Bärbara | Apple | Datorer & Tillbehör

Luktar helskumt om ni frågar mig jag har anmält till Tradera men inget händer.

Det är 2 veckors leveranstid så jag fattar inte varför vissa ger omdömen redan innan man fått sin maskin som i fallet med macbooken ovan. Troligtvis en bulvanköpare, tydligen en ny medlem sedan 3 veckor tillbaks.

Om man tittar tillbaks på dom andra hundratals omdömena så är det småsaker för 20 lappen och däromkring som Tech4 LIfe har sålt.

Plötsligt börjar dom kränga heta eftertraktade Apple och kamera produkter. iphones.... uppemot 50000 kr klassen. i total värde.... mm

Först i annonserna skriver dom citat:

"Nu har vi köpt in ytterligare några exemplar av denna superpopulära laptop!
OBS: Finns både som auktion och Köp-Nu!
Fabriksny Apple MacBook White! 1-års garanti."

nästa citat:

Alla bud är bindande!
Leveranstid 1-2 veckor p.g.a import.
Mejla om det är något du undrar över. Vi svarar på alla mejl inom 24 timmar!
Läs gärna i vår Info-tab!
FAQ:
AUTENTISKA VAROR:
Allt vi säljer är givetvis original och inga billiga Kinesiska kopior!
SPRÅK:
Alla menyer,manualer och eventuella tangentsatser är på svenska då dessa produkter från början var riktade till den Svenska marknaden.
Menyer och manualer finns även på alla andra europeiska språk.
Detta gäller allt vi säljer.
GARANTI:
Kvitto medföljer givetvis och garantin gäller direkt från tillverkaren.
TRYCKFELSNISSE:
Om ett tryckfel skulle uppstå uppskattar vi verkligen om någon uppmärksammar oss på detta.
Har auktionen med ett eventuellt tryckfel ett säljande bud så behöver köparen ej fullfölja köpet,
vi vill ju givetvis att infon skall vara korrekt och att köparen blir nöjd!
TULL: Tech4Life står för eventuell tullavgift - Inga dolda avgifter!

Kanske dom köper in maskinerna direkt från Apples kinesiska fabriks tillverkare, hur ska det annars bli någon vinst i slutändan jisses......

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-18 12:47

5000kr för en iPad 16GB 3G , det är ju bara 200kr under USA pris.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 12:53
Ursprungligen av Jetwash:

5000kr för en iPad 16GB 3G , det är ju bara 200kr under USA pris.

Ett moget inlägg. Privat inlägg förmodar jag eller ?

Fint då har vi konstaterat det. Så blundar vi för resten.

Läste du hela mitt inlägg eller plockade du ut "russinet" i kakan sett ur någons synvinkel, för att bevisa att jag är ute och cyklar .

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-18 13:01
Ursprungligen av CUBEIS:

Ett moget inlägg. Privat inlägg förmodar jag eller ?

Fint då har vi konstaterat det. Så blundar vi för resten.

Läste du hela mitt inlägg eller plockade du ut "russinet" i kakan sett ur någons synvinkel, för att bevisa att jag är ute och cyklar .

Nej jag konstaterade bara att det såg skumt ut.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 13:10

Nej jag konstaterade bara att det såg skumt ut.

Ledsen överreagerade lite där och missuppfattade kanske dig.

Jag reagerar alltid starkt på dessa annonser för jag blev själv lurad på ett inköp av en mac mini hos tradera, och jag vill inte att någon annan ska bli lurad i onödan .

Då var det en person med 800 positiva betyg som endast sålde en styck mac mini intel 2 ghz DVI gamla modellen. Priset 4000 kr var helt marknadsmässigt på en begagnad mac mini.

Det visade sig i slutändan att kontot var kapat under en veckas tid, medans den riktiga konto innehavaren var på semester och inte gick att nå på telefon för jag försökte ringa innan inbetalning på bankkontot, efter helt seriös mail kontakt från bedragaren ifråga.

Han uppgav sig tom att vara make till kvinnan, hon var på semester enligt honom som oxå stämmde !!!!! . så jag fick hans mobil och han var helt seriös i telefon. Han hade kommit åt hennes mailkonto också därav denna information.

När jag i efterhand fick tag på kontohavaren "kvinnan" har hon aldrig varit gift utan singel på heltid

Ensamstående mamma hur snäll som helst och helt oförstående till det hela. hon var mer ledsen än jag var så det slutade med att jag tröstade henne.

Tradera tittade på som vanligt och svor sig fria från något som helst ansvar angående kapade konton enligt dom måste kvinnan ha lämnat ut sina inloggningsuppgifter frivilligt till denna okända person.

Det var en rejäl blåsning jag som annars brukar dubbel kolla och vara riktigt försiktig i mina ageranden. men men förhoppningsvis blev man klokare

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-22 19:27

Omdömen

Varningsklockorna ringer. Snaran börjar dras åt eller är det bara jag som tycker det ???

En Fråga man kan ställa sig: och till Tradera.

Om man inte är registrerad företagare hos Tradera är det då okey att få lägga ut 30 heta eftertraktade prylar på 2-3 dagars korttidsauktion när man samtidigt i andra änden behöver 2-3 veckor för att leverera dessa prylar från sitt "lager" i Tyskland

Detta inbjuder till tråkigheter tycker jag.. samtidigt finns det snälla godtyckliga personer som ser en chans att spara en krona och slår till, ändå över 900 positiva betyg även om dom nu tycks börja krympa så smått...

Traderas säkerhetsavdelning borde väl agera, men jag har aldrig lyckats få en pratstund med dom. Någon annan som har lyckats ?

Hoppas att Apples jurister börjar få upp farten och eldar på och tar Tradera i örat en gång för alla för detta mönster bara upprepas om det så gäller PEAK PERFORMANCE märkesjackor eller APPLES iPads, mmm..

Ursprungligen av CUBEIS:

Hoppas att Apples jurister börjar få upp farten och eldar på och tar Tradera i örat en gång för alla för detta mönster bara upprepas om det så gäller PEAK PERFORMANCE märkesjackor eller APPLES iPads, mmm..

Tradera har ju KRAV på att det skall vara äkta vara. Frua sökte på väskor, hur många piratskitgrejer som helst. Gucci, YSL, Burberry...
Hälften av kontona drivs av ngn som sitter i bortre asien och levererar från sitt "lager" dr nere. Säljaren finns inte i Sverige ens, utan köper in ngt billigt feter auktionens slut som de sedan skickar till Sverige.
Känns ju lite halvkul, när man tror att man köper väskan av ngn Ida i Skillingaryd.

Ursprungligen av CUBEIS:

Omdömen

Varningsklockorna ringer. Snaran börjar dras åt eller är det bara jag som tycker det ???

En Fråga man kan ställa sig: och till Tradera.

Om man inte är registrerad företagare hos Tradera är det då okey att få lägga ut 30 heta eftertraktade prylar på 2-3 dagars korttidsauktion när man samtidigt i andra änden behöver 2-3 veckor för att leverera dessa prylar från sitt "lager" i Tyskland

Detta inbjuder till tråkigheter tycker jag.. samtidigt finns det snälla godtyckliga personer som ser en chans att spara en krona och slår till, ändå över 900 positiva betyg även om dom nu tycks börja krympa så smått...

Traderas säkerhetsavdelning borde väl agera, men jag har aldrig lyckats få en pratstund med dom. Någon annan som har lyckats ?

Läste härom dagen på Tradera när jag skulle lägga upp en Nokia E72 att man som privatperson bara får ha ett fåtal auktioner igång samtidigt i den kategorin.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-24 15:45

Canon EOS 7D Black - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige

Sökresultat från Tech4Life - Tradera.com

Ett nytt CANON EOS-7D kostar 13000 kr och hans är uppe i 15000 kr alla hans prylar har bara exploderat i budgivnings pris. Bulvaner eller icke bulvaner..

Lycka till. Tradera och alla andra.

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-25 20:38

Det är bara att inse att jag har blivit blåst. Vann en HTC Legend av "Tech4life". Har letat bra länge innan jag tog tag i att buda och så verkar det bli så jäkla fel... Blåögd som jag var så titta jag bara att de hade över 900 positiva omdömen.

Vad kan man som köpare göra om de nu visar sig att allt var en bluff? Polisanmälan?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-25 20:48
Ursprungligen av gagge5:

Det är bara att inse att jag har blivit blåst. Vann en HTC Legend av "Tech4life". Har letat bra länge innan jag tog tag i att buda och så verkar det bli så jäkla fel... Blåögd som jag var så titta jag bara att de hade över 900 positiva omdömen.

Vad kan man som köpare göra om de nu visar sig att allt var en bluff? Polisanmälan?

Tråkigt att höra. Polisanmälan . Passa på att ge Tradera en känga samtidigt. Jävlar vad jag är förbannade på dom. totalt dövörat till.

Har du killens namn och adress- personnummer går ju att få fram .

Var det länge sedan du betalade in pengar på hans bankkonto ?

Tyvärr gömmer sig bankerna bakom bank sekretessen, så dom lämnar inte ut några uppgifter, Det tar månader innan en eventuell polis anmälan sätts i rörelse och då är kontot och avslutat och inkasserat för länge sedan.

Senast redigerat 2010-07-25 22:27
Ursprungligen av gagge5:

Det är bara att inse att jag har blivit blåst...

Berätta gärna lite mer. Vad har hänt? Har du betalat, men inte fått någon vara?

Nu tror jag du fattar Jetwash fel, CUBEIS. Tror det var ett ironiskt inlägg. Att sälja en ny iPad för under USA-pris låter ju skumt. De produkter de säljer har ju gått för löjliga priser...

Eller fattade jag fel.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-18 13:08

På deras info sida: "Vi synkar varje avslutad auktion med nybeställning från vårt lager i Tyskland"

Det lagret skulle man vilja veta vart de får sina grejer, så man inte köper stöldgods eller nåt annat.

Dom har trots allt 906 unika omdömen, och bara ett negativt. Om det är bluff så har dom byggt upp en snygg fasad. Men fram till igår har dom knapp sålt en enda pryl med ett värde över 200 kronor. Nu kränger dom plötsligt datorer och iPad...

Ett smart sätt att få många positiva omdömen på kort tid är ju att sälja billigt skräp och sköta det snyggt, sen litar folk på dig och du kan blåsa dom på tusentals kronor.

Ser ganska bra ut, men känns väldigt fel. Jag skulle inte handla av dom i nuläget, finns som kvar som säljare om ett par veckor så är det kanske seriöst.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 12:56
Ursprungligen av Mr Joakim:

Dom har trots allt 906 unika omdömen, och bara ett negativt. Om det är bluff så har dom byggt upp en snygg fasad. Men fram till igår har dom knapp sålt en enda pryl med ett värde över 200 kronor. Nu kränger dom plötsligt datorer och iPad...

Ett smart sätt att få många positiva omdömen på kort tid är ju att sälja billigt skräp och sköta det snyggt, sen litar folk på dig och du kan blåsa dom på tusentals kronor.

Ser ganska bra ut, men känns väldigt fel. Jag skulle inte handla av dom i nuläget, finns som kvar som säljare om ett par veckor så är det kanske seriöst.

Exakt vad jag sa och misstänker har varit med om det tidigare att man bygger upp konton under flera års tid och sedan inkasserar. Men är dom seriösa borde dom ju vara registrerade som företagare hos tradera.

Finns ingen info på nätet om Tech4Life i nuläget kan ju ändras i framtiden

Kanske dom ändå hade köpt in någon iPad från USA som som dom har levererat fortare än bums till någon. Dom har visst fått ett positivt betyg som man kan utläsa att varan har levererats.

Men det bara ploppar upp nya heta objekt, med kort auktionstid. En tickande bomb om det vill säg illa.

Sån kontrast till det övriga billiga skräpet som han säljer. En privatperson som är registrerad enligt tradera.

Tyskland är väl ingen lågprismarknad för inköp av "nya" macar. ??

Man vet ju vilken knivhård marginal det är på Apples produkter.

Då sälja nya mac minisar för 5500 kr som kostar 7900 ute i handeln. Då pratar vi en tusenlapp eller max 1500 i marginal på en sådan för en seriös Apple återförsäljare.

Sedan är det klart att priserna på iPhones går upp dom är ju superheta och eftertraktade av alla.

Men man ska självklart inte hänga ut en specifik säljare utan att kunna bevisa något...

Allt går ut den 21:a Juli med, luktar ju skummis lång väg om det här.

Consumer Report Goflorp can not recommend

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 11:41

Skummis är ordet.
Det verkar som om dom har sålt lite vad skit som helst, från Coca-Colaglas till eltandborstar.
Om man läser omdömen på köparna av exempelvis en MacBook och en annan som köpt en HTC-telefon så är det stulna konton och eller avaktiverade.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-19 14:28

Finns 3st vita iPhone 4 från samma person ute på tradera, hur kan man sälja de redan nu, när inte ens Apple börjat sälja de? Eller har jag missat nåt?

iPhone 4 32GB Vit ÄKTA NY REA REA Fri Frakt på Tradera. Apple iPhone |

Finns 3st vita iPhone 4 från samma person ute på tradera, hur kan man sälja de redan nu, när inte ens Apple börjat sälja de? Eller har jag missat nåt?

iPhone 4 32GB Vit ÄKTA NY REA REA Fri Frakt på Tradera. Apple iPhone |

Det skall finnas ngn kineskopia som är rätt lik.
En kompis ringde och frågade om det var ngn idé att köpa - de kostade ju bara 2000:-/st !
men minnet är "MB" istället för "GB", kameran en 1MPixelhistoria, OS:et ngt WinMobile ihopkok från 2004 och ... ja ni hajjar...
Så OM man får en lur, så är det väl en sådan då.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-19 14:36

Ah nu fattar jag: "Leverans ca 3-7veckor då detta är en bestälnings vara från USA !"

LOL

Ah nu fattar jag: "Leverans ca 3-7veckor då detta är en bestälnings vara från USA !"

LOL

men jag gissar han skall ha mina pengar på studs. Sedan skall han handla en i USA åt mig. Vilka snälla människor det finns

• Medlem
  • 2010-07-19 14:41

Skrev ett mail till tech4life och fråga om betalning och överlämning kunde ske öga mot öga
Fick svaret: "Hej!
Tack för ditt mejl.
Detta är tyvärr inte möjligt då alla våra varor skickas direkt från vårt lager i Tyskland"

På säljarens "billiga" auktioner har det gått att köra avhämtning, och läser man vissa omdömen så verkar det som att folk tidigare har hämtat varor... Luktar bedragare

Skrev tillbaka och fråga om han godtog payson eller paypal men änsålänge har svaret uteblivit!

• Medlem
  • 2010-07-22 22:15
Ursprungligen av Spata:

Skrev ett mail till tech4life och fråga om betalning och överlämning kunde ske öga mot öga
Fick svaret: "Hej!
Tack för ditt mejl.
Detta är tyvärr inte möjligt då alla våra varor skickas direkt från vårt lager i Tyskland"

På säljarens "billiga" auktioner har det gått att köra avhämtning, och läser man vissa omdömen så verkar det som att folk tidigare har hämtat varor... Luktar bedragare

Skrev tillbaka och fråga om han godtog payson eller paypal men änsålänge har svaret uteblivit!

Fick ett svar tillslut att dom kanske skulle börja använda payson i ett senare skede (!)
Då skrev jag tillbaka att jag tyckte det var konstigt att han tidigare haft avhämtning och att han inte verkade seriös.
Men det har han inte svarat på än.

definitivt bedrägeri,... inget att snacka om,.. gör som CUBEIS innan ni börjar buda,.. kolla upp säljaren, omdömen, vad som har sålts etc!
och givetvis googla säljaren,... då hamnar ni här och får veta det mesta
mvh,
simon

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-25 21:03

Namnen i fråga som man får efter vunnen auktion av Tradera finns inte att hitta om man gör en sökning på eniro på den adressen som står i mailet. Betalade in pengarna 3300kr den 19 juli.

Det man nu har läst Här och man tittar ordentligt på Tradera och personens omdömen så förstår jag att allt verkar vara en bluff.
Men det måste vara många fler som har vunnit auktioner av dem och också betalat in. Eller????

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-25 22:05
Ursprungligen av gagge5:

Namnen i fråga som man får efter vunnen auktion av Tradera finns inte att hitta om man gör en sökning på eniro på den adressen som står i mailet. Betalade in pengarna 3300kr den 19 juli.

Det man nu har läst Här och man tittar ordentligt på Tradera och personens omdömen så förstår jag att allt verkar vara en bluff.
Men det måste vara många fler som har vunnit auktioner av dem och också betalat in. Eller????

Du kollade inte upp namnet och hans telefonummer innan du betalade in pengarna ?

Gjort är gjort. Du måste ringa till Tradera och fråga vad dom anser.

Du kan nå supporten via telefon, 0771-392 000. öppet måndag-fredag mellan 08.00-13.00. Samtalet kostar som ett lokalsamtal.

Det har gått ganska kort tid än så länge. Han skrev väl 1-2 veckors leveranstid i sin säljannons.

Så kanske ska du vänta en tid till innan du agerar.

Tilläggas är att jag inte har haft några affärer med denna säljare utan ville bara "STORVARNA" alla för att ingen skulle hamna i den sits som du nu kan ha gjort.

Grundregeln i alla dessa fall är ju den gamla klyschan "Det som låter för bra och ser för bra ut är oftast för bra för att vara sant" !!!

Man kan ju inte gå händelserna i förväg även om jag varit inne lite på den vägen, pågrund av vissa incidenter och upplägg och produktval från denna säljares sida.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-25 22:52
Ursprungligen av gagge5:

Jag blir snarare irriterad istället för att känna någon sympati (nu känner jag det ändå iofs, men det är ändå en "vafan-tänkte-du-med-egentligen!?" som följer tätt, tätt efter). Folk verkar bli helt till sig inför tanken på att göra ett klipp på 1-2 000kr, att de blundar för riskerna. När risker är inblandat händer det ibland att man förlorar. Visst, ser du ett sånt erbjudande på Elgiganten, fint, i värsta fall får du höra "Varan är slut". Dock inte på internet.

MEN, det "Tech4Life" sysslar med är oförlåtligt. Det Tech4Life och andra snabba-pengar-fjantar inte fattar är att om de hade lagt ner samma möda och energi på något lagligt så hade de tjänat samma pengar till slut, men utan att behöva lägga ner någon ytterligare energi på att dölja brottet resten av livet, eller tills man åker dit.

Sen tror jag inte att vi kommer få en helt seriös verksamhet på Tradera, förrän företaget på ett seriöst sätt tar ansvar för sina användare. Skulle det bli fel mellan säljare och köpare borde Tradera ersätta den som blivit drabbad, och sen ta det vidare på egen hand med parten som gjort fel/försökt luras. Tycker det är minst lika fel att Tradera inte tar något ansvar. Samma sak gäller Blocket.

• Medlem
  • 2010-07-25 22:33

Buda 100 000kr på hans annonser och skit i att betala
så är det inte så många som blir blåsta.

Bevaka tråden